autostrada.jpgS-a stabilit când se va circula pe autostradă, între București și Sibiu. Compania Națională de Drumuri (CNAIR) a precizat că deja prima secțiune s-a deschis.

Autostrada București-Pitești urmează să fie conectată cu autostrada Pitești-Sibiu, care acum se construiește.

Aceasta este una dintre marile investiții în infrastructură, fiind așteptată de foarte mulți șoferi. Pentru că acest drum de mare viteză va face legătura între granița de Vest a țării și centrul și Estul României.

Compania Națională de Drumuri a transmis ProMotor care este stadiul actual al lucrărilor la autostrada Pitești-Sibiu.

Această șosea de mare viteză e împărțită în 5 secțiuni:

Sibiu – Boița: Deschis circulației din decembrie 2022.

Boița – Cornetu: În stadiul de proiectare.

Cornetu – Tigveni: În stadiul de proiectare.

Tigveni – Curtea de Argeș: 32.76% realizat.

Curtea de Argeș – Pitești: 67.01% realizat.

„Este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră realizat vreodată în România. Sunt zone unde constructorul întâlnește vestigii istorice. De asemenea, trebuie săpate tunele, în zona montană. Plus că trebuie realizate exproprierile și defrișate zonele forestiere pe unde trece drumul. În prezent, deja s-a deschis prima porțiune, între Sibiu și Boița, iar lucrările avansează accelerat. Românii vor putea circula pe autostradă între București și Sibiu în 2028, când e stabilit termenul de finalizare pentru secțiunile 3 și 4, între Cornetu și Curtea de Argeș”, a explicat pentru ProMotor purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu.

Cea mai complicată porțiune este cea din zona Curtea de Argeș-Tigveni-Cornetu.

„Aici se lucrează 24/24h pentru construcția primului tunel rutier la nivel de autostradă de pe acest drum de mare viteză pe sub Dealul Momaia din județul Argeș. Au fost executați în total 1.273 metri de tunel forat pe ambele fire, din care 686 metri de tunel pe firul ieșiri din tunel, sensul Sibiu – Pitești (Tunel Daniela) şi 587 metri de tunel pe firul intrării în tunel, sensul Pitești – Sibiu (Tunel Alina). Acest tronson reprezintă prima trecere la nivel de autostradă peste Carpați”, a mai explicat Alin Șerbănescu. Valoarea totală a proiectului depășește 16 miliarde de lei, cu totul. Banii au fost alocați prin Programul Transport (PT) și Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.