- Monday, 26 August 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 239
Compania Horse Powertrain a fost înființată împotriva cursului din industria auto, fiind specializată în producția, dar și cercetarea și dezvoltarea de motoare cu combustie, într-un moment în care tendințele erau către mașinile electrice. Între timp, lucrurile s-au mai schimbat, iar șeful noii companii, care a inclus și o parte din uzina Dacia din România, crede că noua companie are un viitor asigurat.
Motoarele clasice pe benzină și diesel „sunt deosebit de interesante pentru piețele emergente, precum Orientul Mijlociu și America de Sud”.
Acestea sunt țări în care introducerea propulsiei electrice va fi indiscutabil întârziată, din cauza veniturilor prea mici ale populației, iar vânzările de mașini cu motoare termice vor continua pentru multe decenii. „Indiferent de progresul înregistrat de mașinile pur electrice, presupunem că va fi nevoie de tehnologiile de ardere timp de cel puțin 15 până la 20 de ani. În 2035, cel puțin 50% din toate mașinile nou înmatriculate în lume vor avea un motor cu ardere”, concluzionează șeful Horse Powertrain, Matias Giannini.
Renault și-a separat activitățile de producție de motoare și transmisii încă din 2022, aici fiind inclusă și fosta Uzină Mecanică Dacia, care produce aproape toate motoarele cu combustie folosite pe gama Dacia, inclusiv motorul hibrid. În 2023, Renault și Geely au semnat un acord de asociere, iar pe 31 mai 2024 divizia Horse a Renault Group a fuzionat cu Aurobay, divizia de motoare a Geely, aducând laolaltă 17 uzine, 19.000 de angajați, 5 centre R&D, 9 clienți în portofoliu, cu venituri estimate la 15 miliarde de euro și o producție de 5 milioane de motoare anual. Compania produce motoare cu benzină, diesel, hibride de orice tip, inclusiv PHEV. Președintele companiei este Daniel Li, fiul fondatorului Geely, Li Shu Fu. Horse Romania SRL, filiala locală a Horse Powertrain, care a preluat, practic, fosta Uzină Mecanică, a avut în 2023 venituri de 2,4 miliarde lei, cu un profit operațional de 41 milioane de lei și un profit net de 13,2 milioane de lei. Compania are 1477 angajați, preluați de la Dacia.
Popular Articles
- Most read
Publicitate