- Tuesday, 20 August 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 251
Mulți potențiali clienți se tem de prețurile mari ale componentelor pentru mașinile electrice, iar sumele solicitate la unitățile service tind să le dea dreptate. Cea mai scumpă componentă a unei astfel de mașini este, desigur, bateria. Iată cât costă aceasta în cazul mașinilor electrice și hibride Dacia.
Jurnaliștii francezi de la L’argus au dezvăluit recent, conform LifeNews.ro, prețurile bateriilor instalate în modelele electrice și hibride ale modelelor Dacia disponibile pe piață în 2024. Este vorba despre prețul cu toate taxele incluse disponibil la serviciul post-vânzare.
Conform acestora, deși grupul Renault utilizează în prezent baterii NMC (nichel-mangan-cobalt) de la furnizorul sud-coreean LG Chem pentru majoritatea vehiculelor sale electrice, în cazul Dacia Spring, vehicul asamblat în China, a fost ales furnizorul local Sunwoda. Astfel, prețul modelului a putut fi menținut sub cel al concurenților de pe piața din Europa.
Mai exact, conform L’argus, prețul pachetului de baterii de 26,8 kWh care intră în dotarea Dacia Spring este de 7.000 de euro, mai puțin de jumătate din prețul final al mașinii (minimum 18.900 euro în Franța). Pentru comparație, în cazul Renault Twingo, model cu baterie de 22 kWh și un preț minim de 21.500 de euro, costul pachetului de baterii este de 12.000 de euro. E important de menționat că, în timp ce Spring are la bază o arhitectură de 262,8 V, Twingo are una de 400 V.
În cazul celor două modele Dacia care pot fi achiziționate în versiune full hybrid (ambele 1.6 Hybrid 140) – Jogger și Duster 3 – prețul micului pachet de baterii de 1,2 kWh este de 3.500 de euro.
Popular Articles
- Most read
Publicitate