- Wednesday, 19 June 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 238
Grupul Renault anticipează pentru 2030 o dublare a veniturilor mărcii Dacia, comparativ cu 2022, în pofida creșterii costurilor fixe în această perioadă. Avansul veniturilor va fi generat, în proporții egale, de volum, pe de o parte, și de gamă și preț.
Dacia generează deja o marjă operațională solidă, de două cifre, și va ajunge la 15% înainte de 2030, estimează grupul Renault.
În ceea ce privește rentabilitatea, Dacia se așteaptă la un randament al capitalului angajat superior celui al Grupului Renault.
“Într-un mediu în schimbare, marcat de presiuni inflaționiste și de o reglementare tot mai mare, vehiculele au au devenit mai scumpe. Dacia oferă un răspuns clar clienților care aspiră la mașini accesibile cu un conținut adecvat grație gamei sale complementare și a versiunilor de echipare precum Extreme sau Journey. Datorită noii sale identități de marcă care reflectă valorile sale de simplitate, autenticitate și robustețe, întotdeauna la un preț corect, Dacia a devenit, în plus, o marcă convingătoare în Europa, cu o ofertă atractivă de gamă atractivă. Dacia este în mod clar o marcă de succes pentru Grup, 76% dintre clienții săi provenind din exterior. Loialitatea se află în centrul modelului de afaceri al Dacia, deoarece 68% dintre foștii proprietari de Dacia au cumpărat un alt model Dacia ca mașină nouă; 81% au ales o mașină a Grupului Renault”, arată un comunicat al companiei.
În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a vândut 549.099 unităţi, în creştere cu 2,6% în ritm anual, iar veniturile au urcat cu 1,8% în ritm anual, până la 11,7 miliarde de euro, peste estimările analiştilor care mizau pe un rezultat de 11,4 miliarde de euro. Renault a precizat că modelele complet electrice şi hibride au reprezentat 48% din mixul său de vânzări, chiar dacă producătorii auto europeni se confruntă cu o scădere a cererii de vehicule electrice în regiune.
În ceea ce priveşte marca Dacia, vânzările au crescut cu 3,6% în Europa, până la 153.439 unităţi. În special Sandero a devenit cel mai bine vândut model, cu 72.995 de unităţi comercializate în Europa, în primul trimestru, o creştere de 20,2% în ritm anual. De asemenea, noua versiune a modelului Dacia Duster a înregistrat peste 18.000 de comenzi în primele 30 de zile de la debutul comenzilor şi asta înainte de a ajunge în reprezentanţe, la începutul verii.
„Ne continuăm politica de preţuri stabile. Cu toate acestea, am reuşit să ne reducem puţin costurile şi le permitem clienţilor să beneficieze de asta. Noile noastre modele vin cu o marjă mai mare pentru noi şi la un preţ mai mic pentru clienţii noştri”, a declarat în aprilie directorul financiar de la grupul Renault, Thierry Pieton.
Popular Articles
- Most read