- Tuesday, 02 April 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 412
Înmatriculările de autoturisme din România s-au prăbușit pur și simplu în luna martie, în așteptarea demarării Programului Rabla, însă nici startul acestui program nu are șanse să revigoreze prea mult piața auto.
Românii au înmatriculat în luna martie mai puțin de 10.000 de autoturisme, ceea ce reprezintă un minim al ultimelor cel puțin 12 luni.
Cu un total de 9.156 de autoturisme înmatriculate, piața a scăzut cu 25,25%, adică cu mai bine de un sfert, ceea ce reprezintă un declin de peste 3.000 de autoturisme într-o singură lună. Pe segmentul de vehicule comerciale, scăderea a fost una foarte mică, de sub un procent, cu un volum de 1.411 unități înmatriculate, dar pe segmentele de camioane s-au resimțit de asemenea pierderi importante (-30% la camioane peste 3,5 tone).
În total, cu 14.331 vehicule înmatriculate, piața a scăzut cu 17,5%, comparativ cu anul trecut. Pe segmentul de autoturisme, cel care acoperă cea mai mare parte din piață, surprizele vin în special la marca Dacia, care a pierdut un loc în clasamentul celor mai vândute modele, cel mai probabil din cauza amânării deciziei de cumpărare pentru clienții de Sandero.
Modelul a fost depășit de Skoda Octavia, având numai 288 unități înmatriculate, față de 333 pentru modelul cehesc. De asemenea, putem observa un volum foarte mare de mașini Duster înmatriculate, 1159 unități, acesta fiind efectul cererii foarte mari pentru modelul care urmează să iasă de pe piață.
Toate celelalte modele Dacia au încheiat luna martie cu volume mici: Logan – 536 unități, Jogger – 233, Spring – 212. În rândul modelelor de import, Toyota a ocupat următoarele locuri, după Octavia, cu Corolla și RAV4.
La nivel de mărci, Dacia rămâne liderul pieței, cu 2.428 autoturisme înmatriculate, dar cu o scădere uriașă, de 43 de procente, a înmatriculărilor, cea mai mare din piață, egalată doar de Renault, care a pierdut de asemena 42,5%, cu un volum de 553 de unități, coborând pe locul patru, după ce în urmă cu un an era liderul mărcilor de import.
În schimb, Toyota este una dintre mărcile cu creștere (9%, 768 unități), în timp ce Skoda, VW, Hyundai și Ford au fiecare scăderi de două cifre. În top 10 al mărcilor, doar BMW (locul 6, 488 unități) și Suzuki (locul 9, 343 unități) au încheiat luna martie în creștere. Chiar dacă luna martie a însemnat startul Programului Rabla, așteptările nu sunt foarte optimiste, cel puțin pentru luna următoare, deoarece pe lângă apetitul scăzut al românilor pentru achiziția de mașini în acest început de an, înmatriculările vor începe să fie vizibile abia din lunile mai – iunie.
Popular Articles
- Most read
Publicitate