- Tuesday, 03 October 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 744
Dacia trece de la statutul de constructor auto de nișă, cu doar 2 – 3 modele în gamă, la cel de marcă full-service, cu oferte pe toate segmentele populare ale momentului. Tot mai multe informații venite dinspre constructorul de la Mioveni relevă că vom putea asista în câțiva ani la o adevărată ofensivă de modele din partea Dacia, 90% dintre acestea fiind SUV-uri sau crossovere. Dacia are o listă lungă de lansări și proiecte care însumează nu mai puțin de opt modele noi ce ar putea fi lansat într-un interval de aproximativ 5 – 6 ani. Dacă primele două sunt cunoscute – vorbim despre Duster 3 și Bigster – celelalte sunt prea puțin sau deloc cunoscute, pentru că nu există informații oficiale aproape deloc, ci doar frânturi de declarații și afirmații evazive lansate în discursul public mai mult sau mai puțin intenționat. Este un interval de aproximativ cinci – șase ani în care vom putea asista la o metamorfoză a mărcii de la Mioveni, inclusiv printr-o extensie probabilă a uzinei din județul Argeș. Ce se întâmplă însă cu un nume celebru al mărcii, Logan? Acesta ar putea să se regăsească pe unul dintre noile modele ce sunt planificate sau, la fel de bine, ar putea să dispară odată cu încetarea producției actualei generații, în 2027. Este greu de anticipat ce decizie va lua managementul companiei, având în vedere că reputația Logan este cea a unui sedan accesibil, dar mai puțin spațios și tehnologizat, motiv pentru care a și fost retras odată cu generația actuală, de pe piețele vestice.
Astăzi, Dacia are în gamă cinci modele, din care unul, Logan, se vinde doar pe câteva piețe. Cu această ofertă destul de limitată, de 4 modele și jumătate, Dacia reușește să genereze vânzări de circa 10 miliarde euro anual, la un volum de vânzări de aproape 600.000 de vehicule. Cu o gamă extinsă la șapte - opt modele, din care patru – cinci vor fi compacte, cifra de afaceri a mărcii s-ar putea majora cu cel puțin 70 – 80%. În privința profitului, situația este și mai relevantă. Astăzi, Dacia cochetează cu o marjă de 15%, pe care o mai regăsim doar la mărci premium sau chiar de lux. Luca de Meo vrea însă să ajungă la 20% din venituri, o țintă posibilă cu ajutorul extinderii gamei, pe o platformă comună, cu costuri reduse. Calculele arată că un câștig net al brandului la astfel de procente și cu o creștere a numărului de produse din gamă ar urca de la circa un milliard de euro în 2022, la aproape două miliarde, în 2028.
Popular Articles
- Most read
Publicitate