- Tuesday, 18 July 2023
- Written by Denis Grigorescu
- Hits: 1165
Dacia a vândut 345.432 vehicule în primul semestru al anului 2023, în creștere cu 24,2% față de perioada similară a anului trecut.
Cele patru modele de bază ale mărcii au înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor: Spring: +38%, Sandero: +24%, Duster: +13% și Jogger: +130%. În România, top 5 al celor mai vândute vehicule de persoane este ocupat integral de modele Dacia. Dacia își consolidează poziția pe podiumul european al vânzărilor către persoane fizice, urcând pentru prima oară pe poziția a 2-a, cu o cotă de piață de 8,4%.
Vânzările modelului Dacia Sandero s-au ridicat la 138.978 unități, în creștere cu 24% față perioada similară a anului precedent. Sandero se menține pe locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către persoane fizice din Europa, poziție pe care o deține fără întrerupere din anul 2017.
Cu 111.891 unități vândute, Dacia Duster înregistrează o creștere de 13% față de primul semestru din 2022 și rămâne în Top 3 al celor mai vândute modele SUV pe segmentul de retail din Europa.
Dacia Jogger a înregistrat 50.569 de noi clienți în primul semestru, depășind astfel pragul de 100.000 de unități vândute de la lansare. Versiunea cu motorizare hibridă reprezintă deja mai mult de un sfert din comenzi.
Vânzările modelului Dacia Spring au crescut cu 38% față de primul semestru al anului trecut, ajungând la 27.438 unități. Spring se menține astfel în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Dacia a înregistrat în primul semestru al anului 2023 o creștere cu 29,5% a vânzărilor sale pe piața vehiculelor de persoane din Europa.
Pentru prima oară, Dacia a urcat pe poziția a doua în clasamentul celor mai vândute mărci către persoane fizice din Europa, cu o cotă de 8,4%.
În Franța, Dacia a vândut în primul semestru 81.415 vehicule, în creștere cu 25% față de perioada similară din 2022. Cu o cotă de piață de 9,1% (în creștere cu 0,7 puncte procentuale față de anul precedent), Dacia își consolidează poziția a treia pe piața vehiculelor de persoane din Franța. În segmentul de retail (vânzări către persoane fizice), Dacia ocupă locul 1, cu o cotă de 16,3%. Practic, 1 din 6 clienți persoane fizice din Franța a achiziționat în primul semestru un model Dacia.
În Italia, Dacia a vândut în primul semestru 47.798 vehicule, în creștere cu 26% față de primele 6 luni ale anului 2022. Cota de piață a mărcii pe piața VP crește cu 0,1 puncte procentuale, până la 5,6%. În segmentul de retail, Dacia urcă în premieră pe locul 1 pe piața italiană, cu o cotă de 9,7%. Sandero este cel mai vândut model către clienții persoane fizice din Italia.
Popular Articles
- Most read
Publicitate