- Wednesday, 19 April 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 650
România reușește, cu volumul mare de mașini electrice cumpărate, să se îndepărteze de plutonul celor mai sărace și ne-electrificate țări din UE, raportat la veniturile pe cap de locuitor din țările membre.
Înmatriculările de autovehicule electrice cu încărcare la priză (ECV – electrice 100% și plug-in hybrid) au urcat la o cotă de 21,6% din piața auto din Uniunea Europeană în 2022, însă mai multe de jumătate din țările membre UE nu au ajuns nici la o cotă de 9%. Cele mai multe astfel de state sunt în Europa Centrală și de Est, dar România nu se numără printre acestea.
Asociația industriei auto încearcă să facă o analogie între veniturile populației și gradul de electrificare și subliniază că cea mai mare cotă de piață a ECV-urilor se regăsește în țările nordice și vestice, unde venitul net anual depășește 32.000 de euro. Cea mai mare pondere a vehiculelor electrice este în Suedia, peste 50% din piață, dar aici veniturile medii nete ale populației depășesc 35.000 de euro anual.
Imediat după această țară se află Danemarca, cu 38,6% cotă pentru electrice, cu venituri de 39.294 euro, Finlanda, 37,6% cotă, 33.155 euro anual, Olanda, 34,5% cotă, 40.312 euro, și Germania, 31,4%, cu 32.850 de euro. La polul opus sunt țările cu venituri foarte mici, care nu permit nici dezvoltarea pieței auto pe segmentul electric: Slovacia are o cotă de numai 3,7%, în timp ce veniturile medii nete sunt de 10.985 euro, Cehia – 3,9% cotă de electrice, venituri nete de 13.836 euro, Bulgaria, 4%, la venituri medii de 7.272 euro, cele mai mici din UE, urmată de Polonia, cu 5% piață de electrice și 10.782 euro venituri, și Croația, 5% cotă și 10.391 euro.
Popular Articles
- Most read
Publicitate