camera-dep.jpgPrestatorii de servicii ar putea fi obligați să preia apelurile clienților în cel mult cinci minute de la inițierea acestora, riscând altfel amenzi de la 50.000 la 100.000 lei, potrivit unei propuneri legislative recent înregistrate în Parlament.

 

„În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorii, prin intermediul unui operator uman, este obligat să preia apelurile în cel mult 5 minute de la iniţierea acestora de către beneficiar”, prevede propunerea legislativă pentru modificarea si completarea OUG nr. 49/2009. Pentru ca aceasta să ajungă în mod concret să modifice Ordonanța 49 e nevoie de votul Parlamentului. 

Inițiatorii vor să oblige astfel toate persoanele fizice sau juridice care oferă ori prestează un serviciu să grăbească procesul prin care un consumator ajunge să discute cu un angajat din departamentul de relații cu clienții sau departamente similare. Iar cei care nu se vor asigura de celeritatea procedurilor vor risca o amendă de la 50.000 la 100.000 lei. Aceasta ar fi o amendă destul de mare comparativ cu celelalte prevăzute de OUG 49, limita maximă prevăzută acum fiind de 10.000 de lei pentru unele fapte. Chiar și cu beneficiul plății la jumătate, amendat aplicată de cei de la Protecția Consumatorului ar fi de 25.000 de lei, adică mai mult decât dublul celei mai mari amenzi actualmente prevăzute de ordonanță.

„Într-o eră a vitezei, când majoritatea lucrurilor pot fi rezolvate de la distanţă, printr-un click sau un apel telefonic, majoritatea operatorilor economici îngreunează

procesul, punând consumatorii în situaţia de a pierde minute în şir, în aşteptare, pentru a fi preluaţi de un agent, pentru a-şi expune problema sau nemulţumirea.

Deşi au fost eliminate cozile din faţa sediilor operatorilor economici, timpul consumatorului este în continuare risipit, fiind pus să aştepte, uneori, zeci de minute la

telefon pentru a avea ocazia de a discute cu personalul din cadrul departamentelor pentru relaţiile cu publicul”, spun inițiatorii propunerii. 

 

 

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.