- Thursday, 05 January 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 475
Guvernul a stabilit recent, prin OUG, că Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) nu mai poate să ceară contribuabililor informații pe care deja le are, atunci când adună date pentru determinarea situației fiscale reale. Practic, autoritățile încep să dea măsuri concrete prin care să simplifice interacțiunile cu firmele și persoanele fizice datorită proiectelor de digitalizare pe care le implementează treptat.
Modificările în acest sens au fost făcute la capitolul privind administrarea și aprecierea probelor din cadrul titlului de reguli generale procedurale ale Codului de procedură fiscală. Noutățile sunt trecute în OUG 188/2022 (vezi punctele 6, 7 și 8 de la articolul I), care este în vigoare din 29 decembrie 2022.
Cu alte cuvinte, interacțiunile dintre contribuabili și ANAF, pentru determinarea stării fiscale reale, se vor simplifica semnificativ, din moment ce autoritățile sunt obligate de-acum să verifice mai întâi informațiile pe care le dețin deja. Aceasta este o consecință indirectă a eforturilor din anii recenți pentru digitalizarea activității Fiscului. Evident, vorbim doar de un punct de plecare, deoarece specialiștii apreciază că simplificările se vor înmulți treptat în viitor.
Popular Articles
- Most read
Publicitate