- Tuesday, 12 July 2022
- Written by Denis Grigorescu
- Hits: 800
Vânzările Dacia în primele 6 luni ale anului în curs s-au ridicat la 277.885 unităţi, în creștere cu 5,9% faţă de cele înregistrate în perioada similară a anului trecut.
Acest rezultat se explică atât prin succesul modelelor consacrate ale mărcii, Sandero (112.000 unităţi, +1,8% vs. S1 2021) şi Duster (99.000 unităţi, +5,5% vs. S1 2021), cât şi prin performanța comercială înregistrată de noile modele lansate în ultimul an: Spring (20.000 unităţi) şi Jogger (21.700 unităţi).
Dacia este astfel singura marcă europeană din rândul celor mai mari 20 de branduri auto din perimetrul Europa ale cărei vânzări au crescut în primul semestru. Trebuie spus că Dacia îşi menține poziţia a 3-a pe piaţa europeană în clasamentul vânzărilor de autoturisme către clienţii persoane fizice.
Sandero rămâne şi în primul semestru din 2022 cel mai vândut model către clienţii particulari din Europa (poziție pe care o deține anual, fără întrerupere, din 2017). La rândul său, Duster rămâne cel mai vândut SUV către clienţii persoane fizice începând din 2018. Modelul electric Dacia Spring, înregistrează, în medie, peste 5.000 de comenzi lunar de la începutul anului 2022. La rândul său, noul model de familie Dacia Jogger, înregistrează peste 50.000 de comenzi în primul semestru 2022.
Dacia este pe podiumul vânzărilor către clienţii particulari în România (locul 1), Franţa (locul 2), în Italia (locul 3), în Portugalia (locul 1), în Polonia (locul 3), în Croația (locul 3), în Republica Cehă (locul 3), şi în Ungaria (locul 3). Pe pieţele din Spania şi Belgia, Dacia ocupă locul 4 în acelaşi clasament referitor la vânzările către clienţii persoane fizice. În Germania, Dacia progresează cu 4 locuri faţă de primul semestru al anului trecut, ajungând pe poziţia a 9-a şi înregistrează a 2-a cea mai bună creștere pe piaţa vehiculelor vândute clienţilor particulari.
Popular Articles
- Most read
Publicitate