- Wednesday, 09 February 2022
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 716
Succesul noului model electric de la Dacia, dar și condițiile speciale din piață și lipsa de opțiuni pentru configurare, i-au determinat pe șefii mărcii românești să apeleze la o nouă scumpire a primului automobile exclusiv electric al Dacia. Lansat la 18.100 de euro în urmă cu aproximativ un an, la momentul la care au fost demarate precomenzile, intrat în etapa de comenzi în luna mai a anului 2021, intrat pe lista dealerilor începând cu luna septembrie, la un preț de listă de 18.000 de euro, Dacia Spring a ajuns la clienții din România în cea mai scumpă configurație, spre deosebire de alte țări, unde a fost disponibilă de la bun început și versiunea entry-level. La finalul anului 2021, pe fondul unui val foarte mare de cereri și în plină criză a cipurilor, care a blocat întreaga industrie și a generat modificări radicale ale obiceiurilor de cumpărare, Dacia Spring s-a scumpit cu 1.000 de euro, o creștere de preț destul de brutală, pentru un automobil proaspăt lansat. Șefii companiei au justificat decizia prin creșterea prețurilor la materii prime, la transportul naval și din cauza crizei de semiconductori. Acum, modelul Spring are din nou prețul majorat pe piața românească, de această dată cu 500 de euro, fără o altă explicație, în condițiile în care prețurile din Europa au rămas neschimbate sau s-au scumpit cu valori mult mai mici. În Franța, Spring s-a scumpit cu 300 de euro pentru ambele versiunie, Comfort și Comfort Plus, în Polonia, cu 700 de euro, în Ungaria, cu 1.000. În general, cu cât țara are un nivel mai mic al salariilor, cu atât s-a scumpit mai mult Spring. Față de prețurile inițiale, România deține nedoritul record de scumpire de 1.500 de euro. Unul dintre motive ar putea fi programul Rabla, pentru care statul român oferă cea mai mare subvenție din Europa, de 45.000 de lei, la care se adaugă celelalte bonusuri de casare, astfel că în total depășește 10.000 de euro.
Popular Articles
- Most read
Publicitate