Dacia.jpg

Deși atât oficialii Renault, cât și viceliderul Sindicatului Automobile Dacia (SAD), Ion Iordache, estimează că problemele generate la Dacia de criza mondială a cipurilor se vor rezolva în luna martie, voci autorizate de pe piața internațională de profil avertizează că aceasta ar putea dura luni bune de acum înainte. Astfel, se estimează că actuala criză a procesoarelor din industria auto, care a determinat și Dacia să anunțe opriri ale producției, va mai dura câteva luni și ar putea duce la o producție mondială cu peste un milion de mașini mai mică în decursul acestui an. Primele semne că va urma o criză gravă în industria semiconductorilor auto au apărut în primăvara lui 2020, dar nu părea să se ajungă atât de departe. Când criza va dispărea, este foarte posibil ca prețurile semiconductorilor să crească.

Printre companiile afectate pe plan mondial se numără Renault, Dacia, Opel, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, General Motors sau. Mazda. În vară, marii producători de microcip-uri au direcționat de la industria auto către cea a gadget-urilor o bună parte din producție, mai ales că prima industrie scădea, iar a doua creștea puternic. Cum industria auto și-a revenit mai repede decât mulți așteptau, producătorii de cip-uri nu au avut cum să facă față cererii din ambele părți.

Interesant este că în ultimele zile au apărut tot mai multe informații despre faptul că penuria de procesoare afectează și industria producătoare de smartphone-uri, nu doar cea auto. La mașini, cum numărul de electronice a crescut enorm în ultimul deceniu, se folosesc între 50 și 150 de semiconductori auto/vehicul pentru diverse sisteme, inclusiv pentru cele de siguranță, de gestionare a motorului, dar și sisteme de asistența a șoferului. Estimările indică faptul că pe întreg anul criza ar putea determina o producție auto cu peste un milion de mașini mai mică. Sunt discuții intense cu furnizorii și discuții între state, problema fiind tratată în unele cazuri ca fiind de siguranță națională. Aproape sigur este însă că cip-urile se vor scumpi și deci producătorii auto fie, își vor diminua marja de profit, fie vor pune în prețul final al mașinilor scumpirea.

Criza a venit și din cauza războiului economic chino-american ce a dus la scoaterea unor furnizori chinezi din piață. Producția a fost mai mică și din cauză că în multe fabrici măsurile dure de distanțare socială nu au mai permis atingerea nivelului de producție de dinaintea crizei. În plus, unele companii au cumpărat atât de multe procesoare, încât și-au făcut stocuri pentru „zile negre”, privând însă alte companii de acele componente.

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.