- Friday, 29 May 2020
- Written by Paul Avram
- Hits: 2695
Producătorul francez de automobile Renault urmează să anunţe astăzi concedierea a 15.000 de angajaţi la nivel mondial, în cadrul unui plan de redresare în contextul scăderii cererii şi al costurilor mari, a declarat un reprezentant al sindicatului CFDT, după o întâlnire cu conducerea companiei, potrivit news.ro.
Aproximativ 4.500 de locuri de muncă vor fi desfiinţate în Franţa, în mare parte printr-un program de plecări voluntare şi a unei scheme de pensionare, iar restul în alte zone ale lumii unde Renault deține fabrici. Emoții sunt și la Dacia, la Mioveni, acolo unde Renault deține Uzina la care lucrează acum aproape 14.500 de angajați.Reorganizările de fabrici vor avea loc prin negocieri cu entităţile statului şi sindicatele", a subliniat Daout.
Ce se va întâmpla însă în Argeș, la Dacia? "La noi nu s-a discutat încă despre disponibilizări. Noi sperăm ca până la toamnă să pornim treaba la capacitate maximă. Din câte știu, anunțul cu disponibilizările se referă la fabrici din Franța și Maroc", a declarat Ion Iordache, vicelider al sindicatului Dacia, în exclusivitate pentru Financiarpress.
Potrivit sursei citate, Renault, Nissan Motor şi Mitsubishi Motors au anunţat că fiecare va prelua prelua un rol de lider în domeniul producţiei în diferite regiuni, într-o amplă reorganizare a parteneriatului lor pentru a reduce costurile şi a supravieţui crizei provocate de pandemia de coronavirus
Cei trei producători auto au probleme provocate de pandemie chiar într-o perioadă în care încercau să îşi reformeze alianţa după arestarea şi înlăturarea preşedintelui şi directorului lor general Carlos Ghosn, în 2018.
Astfel, Renault, Nissan şi Mitsubishi intenţionează să facă economii prin sistematizarea mai bună a producţiei, într-un aşa-numit sistem de urmare a liderului, o companie devenind lider pentru un anumit tip de vehicul, în timp ce ceilalţi îl urmează.
Companiile au anunţat într-un comunicat că intenţionează să producă aproape jumătate din vehiculele lor în cadrul acestui sistem, până în 2025, sperând să reducă investiţiile pe model cu până la 40%, pentru vehiculele incluse.
Popular Articles
- Most read
Publicitate