- Monday, 18 May 2020
- Written by Paul Avram
- Hits: 2276
Renault sărbătorește în acest an 15 ani de la momentul la care mașinile Dacia produse la Mioveni au fost lansate pe piața europeană, imediat după preluarea de către grupul francez a companiei românești. Dacia Logan a fost primul model vândut în Europa, în epoca Renault. Dacia a vândut 6,4 milioane de vehicule în Europa, în ultimii 15 ani, ajungând, anul trecut, la 3,8% cotă de piață. Dacia a fost cumpărată de Reanult în 1999, la 33 de ani după lansarea primului model, Dacia 1100, și inaugurarea fabricii. După preluare, francezii au demarat proiectul mașinii low-cost, care a funcționat pentru prima dată în industrie pe principiul „design to cost”. Acesta urmărea prețul final, iar furnizorii erau nevoiți să proiecteze piesele pentru a respecta prețul fixat de producotrul auto. Așa s-a lansat Logan, o mașină care trebuia să aibă prețul de uzină de 5.000 de euro. Logan a fost lansat în 2004, iar pe piețele europene a intrat în 2005, demolând mituri și provocând la acel moment adevărate furtuni de critici în presa auto vestică. De atunci, Logan a vândut 1,8 milioane de unități, iar versiunea hatchback a acestui model a vândut și ea 2,1 milioane unități. Pentru a aniversa prezența internațională, Dacia lansează o ediție specială, într-o culoare specială, Iron Blue, care are imprimat numărul 15 pe caroserie. Este o caroserie crossover, după cum precizează compania, care va avea un preț de pornire de 13.390 euro (Sandero Tce 90). Dacia confirmă, cu acest prilej, lansarea mini-SUV-ului Spring, un automobil electric, cu o autonomie de 200 km și cu un preț accesibil.
Sursa: Profit.ro
Popular Articles
- Most read
Publicitate