- Tuesday, 14 March 2023
- Written by Denis Grigorescu
- Hits: 12067
AGIFER (Agenția de Investigare Feroviară Română) a finalizat în această lună investigația în cazul unui incident feroviar produs pe 1 martie 2022 în Argeș, aproape de Costești. Concret, un tren ce venea din Gara București Nord și mergea la Craiova a avut mari probleme după ce a trecut de Pitești.
Cu câțiva kilometri înainte de halta Pârvu, mecanicul ce conducea trenul a observat pe displayul sistemului de comandă, control şi diagnoză al automotorului că a apărut afişat mesajul „Avarie grea calculator frână”, iar compresoarele de aer instalaţie de frână nu au avut debit corespunzător. Mecanicul a luat măsuri de reducere a vitezei pentru respectarea limitării de viteză la pasajul auto de trecere la nivel cu calea ferată aflat până în halta de mişcare Pârvu, după luarea măsurilor de frânare mecanicul a observat că presiunea aerului din rezervorul principal a scăzut. La un moment dat, mecanicul a coborât din tren pentru a face verificări, numai că problema cu frânele nu s-a remediat, iar trenul a pornit din nou.
Conform anchetatorilor, ”deşi trenul s-a aflat în mişcare, un pasager a observat că mecanicul a coborât iarăşi din automotor şi nu a mai revenit. După ce a observat că mecanicul nu a mai revenit pe automotor, acesta deplasându-se în continuare, a intrat în panică împreună cu ceilalţi pasageri, şefa de tren a tras de semnalul de alarmă din compartimentul călători de la o ușă de acces călători şi ceilalţi călători au acţionat semnalul de alarmă de la cealălaltă uşă de acces călători.
Şefa de tren împreună cu lăcătuşul din depoul Piteşti s-au deplasat în postul de conducere, mai mulţi călători au sărit din tren după ce mecanicul a deschis ușa iar restul care au rămas s-au retras în partea opusă sensului de mers”.
În cele din urmă, trenul a deraiat pe altă linie, după ce a mai parcurs câteva sute de metri, oprindu-se . Din fericire, accidentul nu s-a soldat cu victime. Tot anchetatorii mai spun că trenul trebuia să fie supus unei reparații planificate încă de pe 26 august 2021, fapt ce nu s-a produs.
”Cauza principală a producerii incidentului feroviar o constituie o eroare umană constând în luarea unor decizii incorecte privind manipularea unor componente ale instalației de frână având ca rezultat întreruperea alimentării cu aer a cilindrilor de frână, conducînd la imposibilitatea frânării și la scăparea ramei automotor în linie curentă”, concluzionează reprezentanții AGIFER.
Popular Articles
- Most read
Publicitate