- Friday, 21 May 2021
- Written by Denis Grigorescu
- Hits: 2270
Deşi ar fi trebuit făcut ca la carte în condiţiile în care a fost reabilitat cu fonduri europene, podul de peste Râul Doamnei rămâne de ani de zile din păcate un exemplu foarte palpabil şi revoltător de bătaie de joc. O bătaie de joc a Primăriei Piteşti şi a firmelor Star Trading şi Zeus faţă de miile de şoferi care trec zilnic pe acest pod foarte frecventat şi plini de gropi şi crăpături. Un coşmar rutier într-o zonă foarte aglomerată. O dovadă că mai-marilor din Primăria Piteşti le pasă mai mult de contractele încheiate cu firmele abonate la bani publici decât de interesul contribuabililor ce plătesc taxe şi impozite ca să circule pe un pod ce arată ca după război.
Acum trei săptămâni, gropile de pe pod, din direcţia de mers Piteşti către Ştefăneşti, au fost „cârpite”. Iar „cârpeala” a ţinut până în această săptămână. Podul este iar plin de gropi şi crăpături. Iar şoferii sunt nevoiţi din nou să facă slalom printre gropi. O dovadă că lucrarea a fost făcută – a câta oară?- de mântuială.
De ce s-a ajuns aici, la „cârpeli” peste „cârpeli”? Pentru că Primăria Piteşti tolerează suspect de des reabilitările prost făcute de firme care primesc constant contracte uriaşe din bani publici. Iar DNA Piteşti şi Curtea de Conturi închid de prea mulţi ani ochii la nişte lucrări făcute prost pe banii Uniunii Europene de firme abonate la contracte foarte mari din bani publici. Din banii contribuabililor. Din banii piteştenilor.
Primăria Piteşti stă cu capul plecat în faţa constructorilor
Deşi Primăria Piteşti a dat în judecată asocierea de firme Star Trading-Zeus pentru efectuarea total necorespunzătoare a lucrărilor de reabilitare cu fonduri europene a podului de peste Râul Doamnei, cerându-i să plătească 1,2 milioane lei- contravaloarea reparaţiilor necesare – în mod bizar cele două părţi au căzut la pace. Iar tranzacţia păguboasă încheiată între Primăria Piteşti şi Star Trading reprezintă încă o dovadă a bătăii de joc şi superficialităţii privind modernizarea podului de peste Râul Doamnei.
Culmea este că deşi cei de la Star Trading spun în tranzacţia încheiată pe vremea fostului primar Cornel Ionică că sunt de acord că deficienţele de la pod trebuie remediate şi că doresc să execute aceste remedieri, în clauzele tranzacţiei o parte dintre lucrări trebuie efectuate de către Primăria Piteşti. Concret, Star Trading se angajează ca să remedieze între 20 mai 2020 şi 18 martie 2023 deficienţele apărute la calea de rulare auto de pe pod şi să realizeze, ori de câte ori va fi necesar, la apariţia unor denivelări mai mari decât cele acceptate în mod normal, următoarele lucrări: reparaţii ale covorului asfaltic cu mixturi asfaltice şi frezări pentru nivelarea făgaşelor şi refulărilor create prin uzura excesivă a asfaltului.
Primăria Piteşti se angajează conform tranzacţiei „să efectueze lucrările de întreţinere a podului, în special în ceea ce priveşte decolmatarea şi înlocuirea elementelor sistemului de scurgere a apelor pluviale, înlocuire borduri şi protecţie borduri, refacerea protecţie anticorozivă la parapeţii metalici pietonali, reparaţii la supra şi infrastructură”.
Suntem curioşi de ce primarul Cristian Gentea şi prea puţin activii viceprimarii Mihai Mihăilescu şi Gelu Tofan nu au reacţii concrete şi vehemente la acest exemplu de reabilitare de doi bani. Pentru că de suferit au piteştenii plătitori de taxe şi impozite. Piteştenii care i-au votat şi care acum sunt ignoraţi.
Popular Articles
- Most read
Publicitate