- Wednesday, 24 February 2021
- Written by Florin Silviu Negru
- Hits: 2219
Dincolo de cele opt magistrale feroviare, alte 15 linii principale fac legătura între acestea și conectează cele mai importante orașe ale țării, însă la viteze care destul de rar depășesc media de 50 km/h. Cu trenurile Regio vitezele medii sunt 35-40 km/h și puține sunt porțiunile unde aceste trenuri depășesc 60 km/h. Cea mai lungă din cele 15 linii principale este linia 901 București – Pitești – Craiova. Aceasta este totodată și una dintre cele mai lente linii din țară nefiind electrificată.
Până în 1950 linia a făcut parte din magistrala București - Timișoara, dar apoi s-a dat în folosință actuala variantă, cu 41 km mai scurtă, via Caracal. Chiar și așa, 901 este cea mai lungă linie principală din România având 250 de kilometri..
Pe linia 901 vitezele medii nu au fost niciodată foarte ridicate, dar în general au depășit 60 km/h. Trenurile personale erau însă foarte lente și făceau peste 7 ore.
Cât făcea cel mai rapid, dar și cel mai lent tren pe cei 250 de kilometri:
1980: 4 ore și 27 minute - 6 ore și 54 minute
1989: 4 ore și 59 minute - 6 ore și 52 minute
1995: 4 ore și 34 minute - 7 ore și 42 minute
1998: 4 ore și 6 minute - 7 ore și 29 minute
2015: 4 ore și 8 minute - 5 ore și 5 minute
2021: 4 ore și 20 minute - 5 ore și 9 minute
În prezent nu mai există trenuri Regio de la un capăt la altul pe această linie. Limita de viteză este 100 km/h între București și Pitești și de 80 km/h între Pitești și Piatra Olt. Linia este neelectrificată, cu excepția a 9 km dintre București și Chitila). Cu mașina drumul București - Craiova poate fi făcut în trei ore și jumătate.
Sursa foto: Pagina Trenuri Pitești
Popular Articles
- Most read
Publicitate