- Monday, 11 December 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 357
Parlamentarii USR şi Forţa Dreptei au depus, luni, o moţiune simplă împotriva ministrei Educaţiei Ligia Deca despre care spun că nu a reuşit să implementeze nicio reformă în învăţământul românesc şi îl menţine într-o stare dezastruoasă, confirmată recent şi de rezultatele extrem de slabe de la testele PISA. Moţiunea este intitulată „Moţiune de merit pentru mandatul de nota 2 al ministrei Deca”.
În moţiunea simplă, Ligia Deca este acuzată că a cenzurat raportările privind procentul de analfabetism funcţional înregistrat în România, pentru a ascunde dezastrul educaţional.
Ministra Educaţiei nu a făcut nimic pentru a stopa degradarea şcolii româneşti, din contră, a sporit inechităţile din sistem, prin introducerea examenului de admitere la liceu, în ciuda tuturor avertismentelor primite, şi a continuat să scadă nivelul subiectelor de la Evaluarea Naţională, examen care a ajuns să nu mai însemne nimic.
USR şi Forţa Dreptei solicită Guvernului României să accelereze reformele din Educaţie prevăzute în PNRR, să crească de îndată salariile profesorilor conform măsurilor adoptate prin OUG 57/2023 şi să asigure derularea Programului Naţional Masă Sănătoasă pentru un milion de copii în anul şcolar 2023-2024, aşa cum este stabilit în legea învăţământului preuniversitar, conform sursei menţionate.
Rezultatele testării PISA 2022 arată că scorurile medii obţinute de elevii din România au fost similare cu cele înregistrate în 2018 la matematică, lectură şi ştiinţe. Totodată, elevii din România au rezultate mai scăzute decât media celor din ţările OCDE şi doar 1% dintre elevii din ţara noastră au performanţe superioare la ştiinţe. În plus, diferenţa între rezultatele obţinute de elevii avantajaţi şi cei dezavantajaţi este mai mare în România faţă de diferenţa medie dintre cele două grupuri în ţările OCDE. Circa un sfert dintre elevii români se declară victime ale bullying-ului.
„Sistemul educaţional din România este rezilient, dar trebuie să creştem nivelul de alfabetizare funcţional. Avem o proporţie importantă de elevi care nu au competenţele minime necesare pentru a face faţă cu succes provocărilor societăţii actuale. Performanţele la testarea PISA 2022 ne situează încă sub media OECD”, a explicat Deca.
Popular Articles
- Most read
Publicitate