- Monday, 20 September 2021
- Written by Denis Grigorescu
- Hits: 1364
Dacia a lansat luni 20 septembrie kilometrulbine.ro, o platformă digitală de educaţie şi sustenabilitate. Este prima platformă digitală din istoria mărcii și a uzinelor Dacia ce reunește toate inițiativele de responsabilitate socială în jurul a două axe strategice: protejarea mediului și incluziunea socială prin educație. Platforma kilometrulbine.ro va reflecta toate inițiativele companiei Dacia în materie de responsabilitate socială corporativă. Editorial, prin secțiunile și rubricile permanente, cititorii vor putea selecta informație din sfera celor două axe strategice: mediul și incluziunea socială prin educație. Lunar, website-ul va găzdui interviuri cu angajați, reprezentanți ai societății civile, autorități, lideri de opinie, jurnaliști, bloggeri.
Odată cu noua platformă de conținut editorial educațional, Dacia, alături de Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, susține inițiativa asociației Viitor Plus, programul VERDE GO – Împreună pentru un mediu mai curat.
VERDE GO este un program de educație, comportamente și atitudini elementare adresat copiilor și adulților, pentru a contribui la protejarea mediului. Este un program de durată care oferă acces prin campanii dedicate și prin conținut editorial pe platformele viitorplus.ro și kilometrulbine.ro, la informații despre acele comportamente responsabile care pot fi adoptate în drumul spre un viitor sustenabil.
Programul de educație VERDE GO, inițiat de asociația Viitor Plus, aduce în atenția publicului câteva mesaje esențiale despre comportamentul și bunele practici în ceea ce privește colectarea separată, reducerea consumului, reutilizarea resurselor și reciclarea deșeurilor. Acestea sunt evidențiate prin campanii de afișaj stradal (outdoor) și digital, cu trimitere către cele două platforme care găzduiesc programul: viitorplus.ro și kilometrulbine.ro. Călătorii, fie ei șoferi, pasageri sau pietoni, vor întâlni în drumurile lor, pe autostradă, în zone centrale sau în proximitatea supermarketurilor, din Argeș și București, panouri cu mesajele: Opresc motorul când staționez/Arunc deșeurile doar în locurile special amenajate/Refolosesc pungile de cumpărături/Arunc sticla doar în coșul verde/Arunc plasticul și metalul doar în coșul galben/Arunc hârtia doar în coșul albastru. Este prima campanie de acest tip susținută de către o companie din industria auto din România.
Manuale de mediu pentru 2.000 de elevi din Argeş
În etapa următoare a programului, până la sfârșitul anului, prin VERDE GO, Viitor Plus va lansa un manual de mediu, adresat elevilor din învățământul primar din Argeș, comunitate unde Dacia activează de peste o jumătate de secol, prin prezența polului industrial. După lansare, manualul va fi disponibil online, gratuit, ca resursă pentru învățătorii din toată țara.
„Împreună cu Dacia, ne-am îndreptat atenția către județul Argeș, pentru început. Aici, ne-am propus să avem cel puțin 10 școli participante. Vom începe cu cei mai mici, de la clasele pregătitoare, până la clasa a IV-a. Pentru învățători, pregătim manualul de mediu, Verde Go, care abordează tematicile economiei circulare și schimbărilor climatice. Cele două probleme globale sunt transpuse în lecții potrivite vârstei copiilor, adaptate predării online și offline, astfel încât, învățătorii să poată preda la clasă, cu impact, dar jovial, măcar o lecție pe lună. Obiectivul principal e să atragă copiii de partea lor în aceste demersuri, să ajungă la schimbări de comportament și implicit la creșterea conștientizării copiilor de la vârste fragede. Ne propunem să ajungem la cel puțin 2.000 de copii de școală primară din județul Argeș”, a declarat Teia Ciulacu, președinte și fondator Asociația Viitor Plus.
Popular Articles
- Most read
Publicitate