- Monday, 23 December 2019
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 1163
Amplasarea spațiilor comerciale cu suprafață mai mare de 400 metri pătrați, adică a supermarket-urilor și hipermarket-urilor, nu va putea fi aprobată de autoritățile locale decât în mod exclusiv în teritoriul ”periurban”, adică în zonele din jurul unui oraș și nu în zonele urbane. Un proiect de lege în acest sens a fost inițiat de parlamentari PSD, ALDE, PMP și UDMR. Inițiatorii susțin că dezvoltarea de structuri mari și de parcuri comerciale generează dificultăți urbanistice majore. Astfel, traficul autovehiculelor este perturbat puternic în zone intravilane, închiderea magazinelor mici genereaza o oferta de spații comerciale pentru care nu există cerere, inclusiv în zonele centrale si turistice. Potrivit acestora, în domeniul comerțului, disfuncționaliăți severe sunt generate in mod ”natural” de supermarketuri și hipermarketuri în relația cu furnizorii/producători, dar și in relația cu consumatorii. Autorii proiectului invocă și un studiu al Consiliului Concurenței, potrivit căruia pentru magazinele cu suprafețe de vânzare medii și mari, de peste 400 de mp, românii aleg să meargă cu mașina personală și sunt dispuși să aloce un timp de până la 10 minute. Astfel de inițiative au mai apărut şi în trecut şi atunci și stabileau pentru supermarket-uri o distanță de cel puțin 1 kilometru față de o piață, iar pentru hipermarket-uri scoaterea în afara orașelor mari. Ele nu au fost însă aprobate în Parlament.
Popular Articles
- Most read
Publicitate