craiova_pitesti.jpgBNR atrage atenţia asupra faptului că în 2019, producţia auto va înregistra pentru prima dată în ultimii 19 ani scădere a ritmului de creştere, în special pe ramura de componente auto. Astfel, studiile băncii centrale arată că dinamica producției industriei auto în intervalul ianuarie-august 2019 a coborât până la 1,6 la sută (față de un ritm anual mediu de 12,5 la sută în precedenții 10 ani). Riscurile acestei industrii vin în special dinspre Germania, ţară faţă de care exporturile auto româneşti sunt dependente în proporţie de peste o treime.

Pe plan intern, riscurile vin din lipsa infrastructurii de transport şi a forţei de muncă insuficiente şi slab calificate. Dacă constrângerea reprezentată de forța de muncă insuficientă și inadecvat calificată și-a domolit intensitatea pe parcursul ultimului an și jumătate, orizontul de ameliorare a stării precare a infrastructurii de transport rămâne unul îndepărtat, apreciază banca centrală. Din perspectiva sectorului auto local, "probabil cea mai relevantă evoluție de la nivel internațional din ultima perioadă a vizat declinul industriei de profil germane, având în vedere că peste o treime din exporturile auto românești sunt direcționate către această țară", arată analiza BNR.

De menționat că Renault și Ford cer de ani de zile autostrada Pitești-Sibiu și drumul expres Pitești-Craiova, dar guvernanții au fost incapabili să facă progrese semnificative cu aceste două proiecte de infrastructură.

 

CONTACT

E-mail: office@financiarpress.ro