- Monday, 03 February 2025
- Written by Denis Grigorescu
- Hits: 409
De la începutul acestui an, un împătimit colecționar de mașini românești din comuna Albota a scos la vânzare cel mai scump ARO din țara noastră.
Pasionatul colecționar vinde un ARO 324 fabricat în anul 2002 la uzina de la Câmpulung Muscel pentru 23.000 de euro, prețul fiind unul negociabil.
Mașina are motor diesel Toyota 2LT de 2.446 centimetri cubi și 95 de cai-putere. După cum spune pasionatul colecționar, mașina ARO 324 a fost recondiționată în totalitate și are frâne pe discuri.
ARO 324 a fost un model foarte deosebit în gama ARO, în special prin faptul că era un pick-up cu 4 uşi, nefiind creat pentru o dimensiune considerabilă a benei, ci pentru mai multe locuri pentru pasageri şi un spaţiu suficient de depozitare, asemănându-se din acest punct de vedere cu mașini le americane.
Între anii 1957-2006, la Uzina ARO de la Câmpulung Muscel au fost fabricate în total peste 380.000 de autoturisme. Mașinile se bucurau de mare succes în multe țări deoarece erau robuste, foarte ușor de întreținut și ieftine.
Primele automobile ce au ieșit pe poarta uzinei de la Câmpulung-Muscel din Argeș au fost modelele IMS 57. Abia la începutul anilor ’70, a început fabricarea ARO, model proiectat și produs 100% de către români. Iar în doar câțiva ani, brandul ARO a ajuns să fie clasat pe locul patru ca mașină de teren de către revistele de specialitate, după celebrele mărci Jeep (Statele Unite ale Americii), Land Rover (Marea Britanie) și Toyota (Japonia).
Vânzările mergeau foarte bine, iar țările unde mașina produsă la Câmpulung Muscel era cea mai căutată erau Columbia, Republica Democrată Germană, Cehoslovacia, SUA, Canada și țările arabe. În scurt timp, ARO a ajuns să fie exportat în nu mai puțin de 110 țări, iar salariații uzinei de la Câmpulung Muscel erau trimiși frecvent peste hotare pentru a le face instruirea clienților și dealerilor de peste hotare în ceea ce privește întreținerea și repararea mașinilor fabricate în România.
Din 1972, la uzina de la Câmpulung Muscel a început producția seriei ARO 24, seria cu cel mai mare succes, ce avea să fie produsă timp de nu mai puțin de 34 de ani, până în 2006, când uzina a dat faliment.
Popular Articles
- Most read
Publicitate