- Tuesday, 05 November 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 186
Vânzările Dacia au scăzut și în luna octombrie, în Franța, țara care absoarbe cele mai multe automobile produse la Mioveni.
Rezultatul Dacia vine pe fondul unei piețe care se contractă de mai mult timp, dar scăderea depășește cu câteva procente ritmul pieței, în mod paradoxal, pentru că cele mai importante modele ale mărcii au creșteri solide.
Sandero crește consistent, iar noul Duster 3 se vinde în volume mai mari decât generația anterioară, în Franța, și cu toate acestea Dacia a vândut în luna octombrie doar 11.689 de autoturisme pe această piață, un volum care este cu 13,6% mai mic decât cel înregistrat în urmă cu un an și care duce cota de piață a mărcii românești la 8,6%.
Chiar dacă pare greu de explicat, ca și în ultimele luni, care au marcat alte scăderi ale vânzărilor Dacia, situația este provocată în special de modelul Spring, care a dispărut complet din peisajul auto al Franței, după ce în 2023 încă mai făcea cifre bune de vânzări. Concret, după 10 luni, Spring are doar 3.591 unități înmatriculate, față de 24.394 câte avea în urmă cu un an. Asta înseamnă că măsura protecționistă adoptată de guvernul francez (prin eliminarea subvenției la electricele produse în China) a funcționat perfect în cazul Dacia. O a doua cauză a scăderilor rămâne Jogger, care are o încetinire a vânzărilor de 24% în octombrie și de 11,4% pe toate cele 10 luni, care înseamnă o diminuare a volumului vândut cu peste 2.000 de unități.
Popular Articles
- Most read
Publicitate