hidrogenAutoritatea pentru Reformă Feroviară a organizat până acum trei licitații pentru achiziționarea a 12 trenuri cu hidrogen. Și la toate cele trei licitații nu a venit vreun ofertant ferm.

Și, pentru a nu se pierde finanțare europeană, proiectul major al achiziției trenurilor pe hidrogen va fi cel mai probabil transferat de la PNRR la Fondul de Modernizare, după cum au precizat pentru FinanciarPress.ro reprezentanți din cadrul Autorității pentru Reformă Feroviară.

Următoarea licitație va fi organizată în această toamnă. Iar pentru a fi șanse mai mari de a avea firme ofertante, achiziţia de hidrogen va fi separată de achiziţia de trenuri şi mentenanţă, pentru a reduce riscurile pe care ar trebui să şi le asume furnizorul.

Iar faptul că până acum nu sunt ofertanți va duce la o întârziere de cel puțin un an privind punerea în circulație a primelor trenuri cu hidrogen. Drept urmare, primele trenuri vor circula pe ruta Pitești—București (Gara de Nord) începând cel mai probabil din toamna lui 2027 și nu 2026 cum era stabilit inițial în proiect, frecvența trenurilor fiind din oră în oră. Vor fi de asemenea trenuri cu hidrogen ce vor circula pe ruta București-Curtea de Argeș de trei ori pe zi.

 

 

 

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.