- Monday, 01 July 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 329
La final de 2024, șoferii vor putea circula doar pe sectorul Colonești – Albota al drumului expres DEx12 Craiova – Pitești, nu și pe restul tronsonului până la Oarja/Catanele, în ciuda promisiunilor constructorului UMB și a oficialilor CNAIR și ai Ministerului Transporturilor, estimează asociația Pro Infrastructură. Pe de altă parte, aceștia notează că șantierul turcilor de la Ozaltin arată foarte bine pe Drumul Expres DEx12 între Balș și Craiova.
Asociația, care a urmărit șantierul în teren, spune că volumul de muncă rămas este semnificativ și mobilizarea antreprenorului pe Albota-A1 este insuficientă, cu mai multe pasaje pe/peste DEx12 într-un stadiu incipient. În nodul cu Autostrada A1 pasajul nu a ieșit din pământ, fiind aproape imposibil tehnic de terminat în 5-6 luni.
„Cea mai mare parte din forța UMB este dislocată masiv pe Autostrada A7 Buzău-Focșani. Efectivele constructorului de pe DEx12 sunt concentrate dincolo de Albota, spre Craiova”, mai spune asociația.
De asemenea, termenul contractual actual, noiembrie 2024, a fost extins până în „trimestrul II 2025”, conform declarațiilor oficialului CNAIR prezent în 20-21 mai 2024 la reuniunea Comitetului de Monitorizare a Programului Transport.
„Din fericire, antreprenorul este suficient de bine mobilizat pe cei 19 kilometri dintre Albota și Colonești și, chiar dacă mai este mult de muncă la structuri, dar și la terasamente, atât la drumul expres propriu-zis cât și la cele două de legătură din zona Albota, este fezabil ca în decembrie să se inaugureze acest segment. Ceilalți 13 kilometri până în A1 sperăm să fie deschiși până cel târziu în iunie 2025”, spun reprezentanții Pro Infrastructură.
Popular Articles
- Most read
Publicitate