- Wednesday, 17 April 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 602
Industria auto românească se află în plină tranziție a producției de automobile, în cele două uzine din România.
În timp ce la Craiova noile modele Courier introduse în fabricație au dus producția la un nivel fără precedent, la Mioveni schimbarea generațiilor Duster și cererea scăzută de automobile din piață au menținut o scădere ușoară a producției.
România a produs în luna martie 53.696 autoturisme, ceea ce înseamnă că volumul a scăzut comparativ cu martie 2023, cu -3,12%, adică aproape 2000 de autovehicule în minus. Rezultatul negativ a fost generat de Dacia, care a avut în cea de-a treia lună a anului o scădere mare, de 19,7%. Situația are la origine scăderea producției Duster 2, care a ajuns la finalul vieții și urmează să iasă complet din producție în luna iunie, în timp ce Duster 3 se asamblează deocamdată în volume mai mici, până când ritmul de fabricație va ajunge la nivelul normal.
Pe de altă parte, scăderea mare a pieței interne, în care Dacia are o contă considerabilă (circa 30%) a determinat cel mai probabil fabrica să reducă producția pentru unele modele. Pentru Dacia este a doua lună de scădere din acest an, astfel că după primul trimestru, volumul produs este de 90.197 unități, mai mic cu 3,3% față de trimestrul 1 din 2023.
În cealaltă uzină din România, la Craiova, Ford Otosan înregistrează o nouă creștere ca urmare a accelerării fabricației celor două modele Courier. Cu un avans de 26,6% în martie, Ford depășește pentru prima dată pragul de 25.000 de vehicule produse (total 25.094 unități) în România și ajunge la 62.715 vehicule fabricate, ceea ce reprezintă o majorare cu 26,8% a producției comparativ cu perioada similară din 2023.
În total, România a produs în primele trei luni ale anului 152.912 vehicule, un volum mai mare cu 7,11% față de cel înregistrat în urmă cu un an, în intervalul ianuarie – martie. Pentru finalul acestui an, estimările sunt optimiste, având în vedere faptul că Dacia urmează să accelereze ritmul de producție pentru Duster 3, iar la Craiova producția Courier va continua de asemenea să crească.
Popular Articles
- Most read
Publicitate