- Monday, 01 April 2024
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 273
Schimbările legislative din anumite țări, care au lăsat Dacia Spring fără subvenții pe piețe mari, precum Franța și Germania, au afectat vânzările acestui model în Europa.
În luna februarie, Spring n-a mai prins primele 10 locuri în clasamentul vânzărilor. În același timp, 20% din mașinile electrice de pe piață au fost fabricate în China.
Asaltul chinezilor este din ce în ce mai vizibil pe piața din Europa. În luna februarie, o cincime din mașinile electrice vândute pe continent au fost produse în China.
Între acestea se numără și Dacia Spring, dar și alte modele, precum Tesla Model 3, dar acest lucru nu se vede în cifrele modelului Dacia, care a ieșit, după foarte multă vreme, din clasamentul celor mai vândute mașini electrice din Europa.
Dacă anul trecut Spring urca până pe locul 4, acum nu mai figurează în acest top, în care lideri sunt în continuare Tesla Model Y și Model 3, urmate de Peugeot 208 și modelul chinesc MG4.
Printre noutățile din top se numără Volvo EX30, proaspăt lansat la nivel global. Ponderea autoturismelor electrice a rămas la 13% din totalul pieței de autoturisme în Europa, conform Jato Dynamics, chiar dacă piața a crescut în ansamblul ei cu 10%. Mașinile cu motoare pe benzină au rămas cele mai numeroase în preferințele clienților, având o pondere foarte apropiată de cea pe care o înregistrau în 2019, înainte de pandemie.
În schimb, mașinile diesel sunt la un minim istoric, de numai 15% din piață, acestea fiind înlocuite de mașini electrice sau hibrid, după ce în 2019 reprezentau 35% din vânzările europene.
Popular Articles
- Most read
Publicitate