- Thursday, 19 October 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 507
Dacia a anunțat rezultatele comerciale din primele nouă luni ale anului 2023. Conform producătorului, au ajuns la clienți 493.511 de mașini, cu 16,7% mai multe decât în perioada similară din 2022.
Raportul Dacia arată că marca a vândut în perioada ianuarie-septembrie 2023 nu mai puțin de 493.511 de vehicule, în creștere cu 16,7% față de aceeași perioadă a anului trecut. În trimestrul al treilea, vânzările Dacia au fost de 148.124 vehicule, cu 2,4% mai mult față de perioada ianuarie – septembrie 2022.
Toate principalele modele Dacia au înregistrat creșteri, inclusiv deja „bătrânul” Duster care se pregătește de o schimbare de generații peste doar câteva săptămâni.
Vânzările modelului Sandero au urcat la 199.516 vehicule, în creștere cu 18,3% față de aceeași perioadă a anului precedent. Sandero își menține locul 1 în clasamentul celor mai vândute modele către clienții persoane fizice din Europa.
Cu 154.460 unități vândute, Dacia Duster înregistrează o creștere mică, dar consistentă, de 4,1% față de aceeași perioadă a anului 2022 și, conform Dacia, rămâne cel mai vândut SUV către clienții persoane fizice din Europa.
Cu 44.262 de unități vândute, Spring înregistrează cea mai mare creștere a unui model Dacia. Moicul model electric de clasă A a realizat vânzări în creștere cu 40,6% față de perioada similară a anului precedent și se menține în Top 3 al celor mai vândute vehicule electrice pe segmentul de retail din Europa.
Cel mai nou model al mărcii, Dacia Jogger a fost comercializat în 70.932 exemplare în primele nouă luni ale anului, în creștere cu 76,1% față de perioada similară a anului 2022. Cei de la Dacia susțin că Jogger se află pe prima poziție în topul celor mai vândute modele de segment C (exceptând vehiculele SUV) către clienții particulari.
Vânzările Dacia pe piața VP (Vehiculelor pentru Persoane) din Europa au crescut în intervalul ianuarie – septembrie cu 19,6%, peste majorarea medie a pieței, care a fost de 16,9%.
Astfel, cota de piață a Dacia în segmentul VP european a ajuns la 4,4%, în creștere cu 0,1 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut, în pofida unui mix al canalelor de vânzări (Persoane Fizice/Persoane Juridice) defavorabil.
Popular Articles
- Most read
Publicitate