blocpiteti.jpgDupă cum stabilește legea din domeniu, vânzătorul unui apartament poate recupera banii din fondul de rulment, ce este obligatoriu pentru asociațiile de bloc, banii strânși acolo fiind folosiți pentru acoperirea plăților curente. Sumele ce pot fi recuperate sunt cele înscrise în tabelul administrației la momentul vânzării apartamentului, nu toate sumele plătite de-a lungul timpului.

Potrivit Legii asociațiilor de proprietari 196/2018, pentru a asigura sumele necesare plăților curente, asociația de proprietari este obligată să stabilească cuantumul și cota de participare a proprietarilor la constituirea unui fond de rulment.

Totodată, legea prevede că “fondul de rulment încasat se restituie la transmiterea dreptului de proprietate, dacă prin actele translative de proprietate nu se stipulează altfel”. 

Adică, dacă în contractul de vânzare-cumpărare a locuinței nu se stabilește că vânzătorul primește contravaloarea fondului de rulment direct de la cumpărător, vânzătorul poate ridica banii aferenți fondului de rulment de la asociația de proprietari.

Recuperarea banilor se face printr-o cerere adresată administratorului.

Totuși, vânzătorul nu va putea primi toți banii plătiți de-a lungul anilor ca fond de rulment (când a fost cazul), ci doar valoarea ce apare în tabelul administrației la momentul vânzării.

Fondul de rulment trebuie stabilit, potrivit legii, astfel încât să se poată acoperi cheltuielile curente ale condominiului timp de o lună calendaristică.

Stabilirea cuantumului fondului de rulment se face prin echivalare cu suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor lunare înregistrate de asociația de proprietari în luna cu cheltuielile cele mai mari din anul anterior, majorate cu rata inflației.

Pe de altă parte, în cazurile asociațiilor de proprietari nou-înființate, valoarea se stabilește prin comparația cu fondul de rulment stabilit la alte asociații de proprietari echivalente ca mărime.

“Fondul de rulment se constituie prin plata anticipată a cotei ce revine fiecărui proprietar, potrivit hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, iar reîntregirea fondului de rulment se face lunar, prin plata sumelor afișate pe lista de plată”, mai scrie în lege.

Totodată, legea stabilește că la încasarea fondului de rulment, administratorul trebuie să elibereze chitanță nominală separată de cea pentru plata întreținerii.

 

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.