- Monday, 13 March 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 476
Înmatriculările de autoturisme noi, în România, au înregistrat o creștere de 37,8% în primele două luni ale acestui an, față de aceeași perioadă din 2022, iar pe segmentul autoturismelor "verzi" s-a raportat o majorare a 63,2%, arată datele publicate, luni, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Pe piața națională, în topul primelor zece mărci, autoturisme și autovehicule comerciale, pe primul loc se află Dacia - cu 9.359 de unități vândute, la două luni. Ierarhia continuă cu Renault (3.058 unități), Ford (1.694 unități), Toyota (1.555 unități), Hyundai (1.550 unități), Mercedes Benz (1.497 unități), Volkswagen (1.402 unități), Skoda (1.373 unități), BMW (868 unități) și Suzuki (671 unități).
Autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns, după primele două luni din 2023, la o cotă de piață de 20,6%, care depășește cu 8% cota deținută de motoarele diesel. În această marjă, autoturismele full electrice dețin o cotă de 8,6% din piață, în creștere de la 5,9%, cât era în intervalul ianuarie- februarie 2022. Pe ansamblu, la începutul anului, achizițiile din categorie mașinilor ecologice au crescut considerabil (+63,2%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, se remarcă creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+99,7%) și a celor plug-in hybrid (+35%). Astfel, autoturismele electrice au continuat trendul crescător și în luna februarie 2023, ajungând la volume duble, cu o creștere de 114% față de luna similară din 2022, dar și la nivelul celor două luni (+99,7%) din 2023 față de 2022. De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative și o creștere de 52,8%, în februarie anul curent, față de luna similară din 2022, respectiv de 35% comparativ cu primele două luni din anul precedent. Creșterea se aplică și pentru autoturismele Full Hybrid, acestea înregistrând un plus de 35,3%, în comparație cu luna februarie 2022, dar și un salt de 48,3% față de primele două luni ale anului anterior.
Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice cuprinde următoarele modele: Dacia Spring - cu 1.057 unități (+235,6%, de la an la an), Renault Megane (151 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen e-UP! (149 unități, +175,9%), Tesla Model 3 (cu 63 unități, -34,4%) și Tesla Model Y (62 unități, creștere de 60 ori față de aceeași perioadă din anul anterior).
Pe segmentul autoturismelor Plug-in, top 5 modele este condus de Ford Kuga, cu 121 unități și o creștere de 108,6% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmată de Mazda CX 60 (cu 70 unități, fără înmatriculări în perioada similară din 2022), Volkswagen Tiguan (61 unități, +117,9%), BMW X5 (cu 54 unități, +116%) și Hyundai Tucson (54 unități, +14,9%). În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc Toyota Corolla - cu 350 de unități, în creștere cu 56,3% față de 2022. Pe locurile următoare se află Toyota RAV4 (cu 286 unități, +56,3%) și Toyota Yaris (213 unități, +91,9%). La capitolul tipul proprietarului, cele mai multe achiziții de autoturisme, în primele două luni ale anului în curs, persoanele juridice au reprezentat 57%, iar diferența de 43% a revenit persoanelor fizice. În categoria autovehiculelor comerciale ușoare, în ianuarie și februarie 2023, s-a consemnat o creștere de 28,2% în raport cu aceeași perioadă din anul anterior.
Popular Articles
- Most read
Publicitate