- Friday, 13 January 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 570
Astăzi, la sediul Consiliului Judeţean Argeş, în prezenţa directorului Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (OCPI) Argeş Iustin Valentin Olteanu, preşedintele Ion Mînzînă a semnat Acordul de colaborare cu Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară (ANCPI), în baza căruia Consiliului Judeţean Argeş va testa în avans funcţionarea unor servicii de interoperabilitate.
Acest protocol are ca obiectiv final îmbunătăţirea serviciilor publice în domeniul urbanismului şi dezvoltării teritoriale.
"Prin acest Acord reuşim să implementăm politica de debirocratizarea şi digitalizarea a unor servicii care ţin de relaţia interinstituţională a fluxurilor de date cu ANCPI. Suntem preocupaţi de aplicarea conceptului de e-guvernare pentru că numai în acest fel vom putea creşte calitatea serviciilor publice, să simplificăm accesul cetăţenilor la acestea şi, evident, în reducerea duratei de livrare. Îi mulţumesc pentru implicare şi suport dnei preşedinte ANCPI, Hajnalka Ildiko Vig. Prin acest proiect pilot vom putea ajunge la un transfer al datelor necesare dezvoltării şi îmbunătăţirii serviciilor publice şi urbanismului la nivel judeţean", a precizat preşedintele Consiliului Judeţean, Ion Mînzînă.
Programele guvernamentale de reducere a birocraţiei şi eliminarea problemelor întâmpinate de cetăţeni în accesarea serviciilor publice pot fi sprijinite prin sistemele informatice deţinute de ANCPI. Astfel, posibilitatea accesării datelor referitoare la imobile gestionate de ANCPI, furnizate Consiliului Judeţean Argeş în urma încheierii parteneriatului între cele două instituţii, va contribui la îmbunătăţirea şi creşterea accesibilităţii serviciilor publice de interes judeţean şi la dezvoltarea administrării domeniului public şi privat al judeţului, cu efecte în dezvoltarea socio-economică a judeţului Argeş.
Acest proiect poate contribui la dezvoltarea unor aplicaţii care să aducă beneficii serviciilor publice, fiind create astfel premisele pentru realizarea unei interoperabilităţi, prin transmiterea datelor în mediul electronic între instituţiile care gestionează date referitoare la imobile şi emit avize.
Consiliul Judeţean Argeş are printre atribuţii administrarea domeniului public şi privat al judeţului şi hotărăşte darea în administrare, concesionarea, închirierea sau darea în folosinţă gratuită a bunurilor proprietate publică a judeţului, vânzarea, darea în administrare, concesionarea, închirierea sau darea în folosinţă gratuită a bunurilor proprietate privată şi poate hotărî cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române ori străine, în vederea realizării în comun a unor acţiuni, lucrări, servicii sau proiecte de interes public judeţean.
Popular Articles
- Most read
Publicitate