- Tuesday, 16 August 2022
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 647
Toți comercianții vor trebui să afișeze la loc vizibil un afiș prin care să le aducă la cunoștință consumatorilor despre soluționarea alternativă a litigiilor (SAL), începând din 18 august, iar din septembrie va intra în vigoare o nouă obligație de afișare și pentru bănci, IFN-uri și case de amanet. Noile obligații se regăsesc în două ordine ale ANPC apărute în iulie.
Mai întâi, este vorba despre Ordinul ANPC nr. 449/2022, legat de informarea consumatorilor cu privire la soluționarea alternativă a litigiilor. Aici, ANPC le cere tuturor comercianților să afișeze o plachetă informativă despre SAL pentru ca toți consumatorii să fie informați despre mecanismul prin care pot rezolva problemele pe care le au cu comercianții, în afara instanțelor de judecată. Acest ordin intră în vigoare pe 18 august, adică joi, aceasta fiind data de la care placheta și pictogramele de informare vor trebui afișate obligatoriu. ANPC va începe să controleze acest aspect începând din 2 septembrie.
În cazul comercianților cu sedii fizice, placheta va trebui plasată lângă casa de marcat, orarul de funcționare, în spațiul de comercializare sau, după caz, de prestare a serviciului, inclusiv a serviciilor turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion.
În cazul comercianților care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online și/sau publicitate la produse și/sau servicii, la servicii turistice, de comercializare de pachete de servicii turistice sau bilete de avion, inclusiv ecommerce, informarea se va face prin două pictograme diferite, ce vor trebui să fie afișate pe prima pagină a site-ului. Cele două pictograme vor avea două linkuri asociate, unul către secțiunea SAL din cadrul ANPC (adică aici) și unul către Platforma online de soluționare alternativă a litigiilor.
Popular Articles
- Most read
Publicitate