- Tuesday, 05 July 2022
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 744
Vânzările de automobile din Franța rămân sub nivelul anilor anteriori, inclusiv 2020, din cauza crizei de semiconductori. Dacia reușește să crească și în iunie, în mod miraculos, fiind singura marcă de volum care are înmatriculări mai bune decât în 2021. Dacia este privită cu atenție în acest moment de toată lumea în Franța, datorită performanțelor sale din acest an: o cotă de piață record și vânzări mai mari cu 16% față de anul trecut, în condițiile în care toată lumea scade neîncetat. În afară de Dacia, doar Alfa Romeo și Alpine, două mărci premium, cu volume foarte mici, mai au în acest moment creșteri pe piața auto din Franța, o piață care își păstrează decalajul mare față de anii anteriori, 2019 – 2021, și care pune în centru marca românească. Cifrele Dacia arată foarte bine: 17.278 de autoturisme înmatriculate în iunie, cu aproape 3.000 de autoturisme vândute în plus, și o creștere de 15,9%, care i-a adus o cotă de piață record, de 10,1%, pe care marca nu a mai înregistrat-o niciodată în Franța. Sandero este principalul motor de creștere, acesta ajungând în acest moment pe locul 3 în clasamentul vânzărilor. Modelul Dacia a înmatriculat 31.642 de unități, ceea ce reprezintă 4,1% cotă de piață, acesta fiind depășit doar de Peugeot 208 și de Renault Clio. Duster a performat și el, cu 15.564 de unități înmatriculate și 2% cotă de piață, fiind urmat de modelul electric Spring, care a adunat 9.203 unități, adică 1,2% din piața totală de autoturisme. Dacia Spring a pierdut din ritmul vânzărilor din primele luni ale anului, când ajunsese cel mai vândut din segment, fiind depășit în iunie de Fiat 500, Peugeot e-208, Renault Twingo și Zoe și pe prima jumătate a anului de Peugeot e-208. În același timp, Jogger se impune tot mai mult pe piață, astfel că a ajuns la 7122 unități înmatriculate în prima jumătate a acestui an.
Popular Articles
- Most read
Publicitate