- Tuesday, 31 May 2022
- Written by Denis Grigorescu
- Hits: 800
Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Argeș a încheiat contracte de finanțare a lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor pe sectoare cadastrale cu 42 de unități administrativ-teritoriale (UAT) dintre cele 68 eligibile. Suma totală alocată pentru înscrierea proprietăților din județul Argeș în evidențele de cadastru și carte funciară, în anul 2022, este de 6.539.000 de lei. Lucrările de cadastru general se desfășoară în cadrul celei de-a opta etape de finanțare a Programului național de cadastru și carte funciară (PNCCF). Deschiderea cărților funciare este gratuită pentru cetățeni, fondurile necesare fiind asigurate din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), prin OCPI Argeș.
ANCPI va efectua plățile către primăriile care au găsit prestatori după deschiderea cărților funciare aferente imobilelor recepționate.
În acest an, fiecare UAT eligibil poate primi până la 160.000 de lei pentru înregistrarea proprietăților în sistemul integrat de cadastru și carte funciară.
În prezent, din totalul de 102 de UAT-uri din județul Argeș, au fost cadastrate în proporție de sută la sută 7 comune (Albota, Căldăraru, Izvoru, Lunca Corbului, Miroși, Recea, Ungheni), iar în alte 50 de localități se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivel de UAT, cât și pe sectoare cadastrale.
PNCCF are drept scop înregistrarea, gratuită pentru cetățeni, a tuturor imobilelor (terenuri, clădiri) din România în Sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale ANCPI – peste patru miliarde de lei, din fonduri externe obținute prin Programul Operațional Regional 2014 - 2020 – aproximativ 313 milioane de euro, dar și din bugetul local al primăriilor.
Popular Articles
- Most read
Publicitate