- Friday, 26 November 2021
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 1025
De la 1 ianuarie, cresc masiv prețurile de serviciu universal, din cauza creșterii abrupte a prețului energiei în piață. La Electrica, creșterea din factura consumatorilor aflați în această situație, 1,5 milioane de clienți, este de circa 80%. Totuși, oamenii nu vor plăti aceste prețuri încă, pentru că, până la 1 aprilie, e în vigoare mecanismul de plafonare și compensare.
De la 1 ianuarie 2021, de când s-a liberalizat piața de energie, clienții casnici din România se împart în două categorii. Unii au ales deja o ofertă de pe piața concurențială, de la vechiul lor furnizor sau de la altul, și plătesc un preț concurențial al energiei. Ceilalți nu au făcut nicio alegere, nu au semnat un nou contract de furnizare, nici cu vechiul lor furnizor, nici cu altul, și plătesc așa numitul preț de serviciu universal.
Prețurile de serviciu universal se modifică de două ori pe an. Ultima dată ele s-au schimbat la 1 iulie 2021, deci următoarea modificare va avea loc de la 1 ianuarie 2022. Evident, vorbim despre o creștere abruptă a acestor prețuri, din cauza creșterii prețului energiei electrice din piață, de acolo de unde furnizorii cumpără energia penru clienții lor.
Popular Articles
- Most read
Publicitate