- Wednesday, 24 November 2021
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 722
Consiliul Concurenței a declanșat o investigație care vizează înțelegerile contractuale între firmele de asigurare care vând CASCO și RCA în România mii de service-uri, din toată țara. Pe specificul acțiunilor coordonate de Consiliul Concurenței, investigația va dura probabil ani de zile până se va finaliza, însă sunt șanse reale ca ea să schimbe din temelii un sistem utilizat de firmele de asigurare din România încă de la începuturile de după Revoluția din 1989, anume contracte cu service-uri agreate pentru stabilirea unui tarif preferențial pentru ora de manoperă, contra direcționării păgubiților către respectivele unități.
Practic, toate firmele de asigurare care vând CASCO în România au înțelegeri în termeni exacți cu service-uri denumite ”agreate”, în principal unități reparatoare de marcă, către care trimit clienții care au suferit o daună. Până în 2017, când legea 132 a introdus interdicția ca asigurătorul să indice o anumită unitate reparatoare, același sistem funcționa și în cazul RCA. De altfel, astfel de înțelegeri există în continuare și pe piața RCA, fără ca firma de asigurare să poată direcționa păgubitul.
Amintim că piața service-urilor mai este parte și într-o altă acțiune a Concurenței, aflată acum pe final. Acțiunea din urmă, începută acum circa 4 ani, vizează în principal cei peste 120 de membrii ai Asociației Concesionarilor Dacia Renault (ACODAREN), care au fost acuzați de o firmă de asigurare că au avut o înțelegere pentru a menține la un nivel ridicat prețurile pentru ora de manoperă și pentru piese, după cum mai scria Economica.
Popular Articles
- Most read
Publicitate