SibiuPitesti.jpg

 

Asociaţia Pro Infrastructură anunţă că CNAIR a desemnat câştigătorul execuţiei lotului 4 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, sectorul de 10 km cuprins între Tigveni şi Curtea de Argeş, respectiv firma austriacă Porr. Specialiştii estimează că, dacă nu vor exista contestaţii, contracul de 2 miliarde ar putea fi semnat în martie. „Astăzi CNAIR a anunţat câştigătorul execuţiei lotului 4 al autostrăzii Sibiu-Piteşti, sectorul de 10 km cuprins între Tigveni şi Curtea de Argeş. Este vorba de firma austriacă Porr. Dacă nu vor fi contestaţii contractul de 2 miliarde lei poate fi semnat în luna martie. Costul ridicat se datorează tunelului de 1,3 km ce realizează trecerea de pe Valea râului Topolog pe Valea Argeşului. Nodul rutier Tigveni din capăt e inclus de asemenea în acest lot, astfel că traficul poate fi descărcat în DN73C”, a anunţat, joi seară, Asociaţia Pro Infrastructură.  

Potrivit Asociaţiei, în continuarea autostrăzii, de construirea lotului 5, Curtea de Argeş – Piteşti, se ocupă firma italiană Astaldi. Contractul a fost semnat în martie 2020. Ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în urmă cu 7 luni, şi conţine perioada de proiectare 12 luni. „Ne aşteptăm că în această primavară să vedem utilajele constructorului în teren. Ca de obicei, vă vom aduce fotografii ale şantierului, şi video din dronă. Adevărata utilitate a trecerii montane va veni doar odată cu construirea lotului 3, cel mai lung, scump şi dificil din toată autostrada A1. El realizează trecerea între Valea Oltului şi Valea Topolog, şi are 37 km. Licitația cu precalificare se află în desfaşurare. În 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi, şi asteptăm Compania să selecteze primele 6 companii cu care să continue licitaţia. Valoarea estimată pentru acest lot e 5 miliarde de lei”, a mai transmis organizaţia.   Potrivit Asociaţiei, cel mai întârziat lot este lotul 2, între Boiţa şi Cornetu.  „Procedura de licitaţie cu pre-calificare a fost lansată abia în luna decembrie 2020. Acest lot are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei. Aceeaşi firmă Porr se ocupă de construirea lotului 1, între Sibiu și Boița, având un progres fizic de 31%. Estimăm că la finalul anului 2022 sau începutul anului 2023 poate fi dat în traffic”, au mai precizat reprezentanţii Asociaţiei. 

 

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.