-
Thursday, 20 August 2020
-
Written by Paul Avram
-
Hits: 1366
Documentațiile de specialitate în domeniile urbanismului, arhitecturii și construcțiilor vor putea fi depuse la autoritățile competente în format digital și semnate cu semnătură electronică calificată - în loc de semnătură olografă și aplicarea ștampilei sau parafei profesionale pe exemplarul fizic. Prevederea a fost stabilită prin ordonanță de urgență a Guvernului.
Actul normativ stabilește o serie de măsuri privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică în urbanism, arhitectură și construcții, prin care să fie permisă semnarea documentelor și asumarea acestora în forma digitală pentru parcurgerea online a întregului circuit procedural de planificare, proiectare, autorizare, execuție, recepție, punere în funcțiune a construcțiilor. Proiectul de act normativ prevede utilizarea semnăturii electronice calificate pentru echivalența sa cu semnătura olografă împreună cu parafa sau ștampila profesională, precum și modul de particularizare a certificatului digital conform cu profesia/calificarea deținătorului, emitentul calificării, etc.
Pentru emiterea sau modificarea unei semnături electronice calificate, specifică profesioniștilor din domeniile urbanism, arhitectură și construcții și alte domenii conexe, prestatorii de servicii de încredere calificați vor avea obligația ca pe lângă verificarea documentelor precizate de Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, să verifice calitatea profesională a persoanei care solicită eliberarea sau modificarea semnăturii electronice calificată în baza documentelor specifice care atestă dreptul de semnătură sau de practică potrivit evidențelor oficiale.