- Monday, 15 June 2020
- Written by Paul Avram
- Hits: 1035
Germania a decis să acorde mai mulți bani decât orice alt stat pentru subvenționarea și stimularea vânzărilor de automobile, după criza indusă de pandemia de coronavirus, însă disputele coaliției de guvernare au creat probleme pentru unele mărci. Germania nu va susține decât mașinile electrice și electrificate, astfel că Dacia va fi afectată din plin, fiind printre puținele mărci care nu au nici măcar o mașină hibrid în ofertă. Guvernul a publicat lista cu mașinile eligibile, pe care sunt regăsite inclusiv modele care aveau prețuri mai mari anterior, dar care s-au ieftinit la 39.990 de euro, pentru a prinde subvenția. La polul opus, administrația federală a decis să crească taxele începând de anul viitor pentru mașinile cu emisii mai mari de 95 g/km, pentru a stimula și mai mult achiziția de mașini nepoluante. Problema cea mai mare este marca Dacia, care a înregistrat o scădere foarte mare în acest an, în Germania, iar acum este cea mai lovită de măsurile de susținere anunțate de guvernul federal. Dacia nu doar că nu are nicio motorizare hibridă cu încărcare, pentru a beneficia de oricare din subvențiile date de guvern, dar nu are nici măcar un moor cu emisii sub 95 g/km, astfel că taxele pe care le vor plăti de anul viitor proprietarii de mașini Dacia vor crește. În aceste condiții, este de așteptat ca evoluția mărcii românești să fie puternic afectată pe cea mai mare pață din Europa. Dacia va avea aceeași problemă și în Franța, unde subvențiile pentru motorizări ecologice ocolesc gama producătorului român. Singura șansă va fi partea de Program Rabla, unde cumpărătorii de mașini Dacia vor primi și ei 3.000 de euro dacă vor casa o mașină veche, la fel ca restul clienților altor mărci.
Popular Articles
- Most read
Publicitate