- Thursday, 04 June 2020
- Written by Paul Avram
- Hits: 1336
Piețele de automobile din Spania și Italia au fost afectate și în luna mai, deși au fost reluate parțial activitățile comerciale. Marca Dacia a reușit să se descurce mai bine decât alți competitori, ceea ce înseamnă că a recuperat din cota de piață pierdută anterior. În Spania, înmatriculările din mai au înregistrat o scădere de 72,7% față de luna similară din 2019, fiind reluate vânzările, însă la un nivel încă redus, cu un total de 34.337 autoturisme. Mărcile premium Audi și BMW se numără printre jucătorii cu scăderi mai mici, între 50 și 60%, dar surpriza este marca Dacia, care a reușit să înmatriculeze 2.260 de unități, cu 58,5% mai puține decât anul trecut, dar peste media pieței. Dacia s-a poziționat pe locul 7 după numărul de mașini vândute în luna mai.
Pe cinci luni, piața spaniolă are un declin de 54,2%, Dacia înregistrând o valoare peste această medie, -56,5%, cu 10.237 de unități înmatriculate, în special din cauza rezultatelor slabe din primele luni ale anului. Unul din motivele principale pentru care Dacia a avut aceste rezultate este modelul Sandero, care în luna mai a fost cel mai vândut model de pe piață, cu 1.570 de unități înmatriculate, iar după cinci luni este al treilea cel mai vândut automobil din Spania, cu 6.360 de vehicule, fiind depășit doar de SEAT Leon și Nissan Qashqai. În Italia, cea mai afectată țară din UE în criza epidemiei de coronavirus, revenirea a fost ceva mai bună decât în Spania, cu o scădere de 49,61% față de anul trecut, de la un blocaj aproape total în aprilie. Au fost înmatriculate 99.711 vehicule, din care cele înmatriculate de Dacia se ridică la 4.532 unități, cu 49,54% mai puține față de anul trecut în mai.
Popular Articles
- Most read
Publicitate