- Thursday, 14 May 2020
- Written by Paul Avram
- Hits: 1588
Criza COVID-19 poate duce la pierderi de vânzări de până la 67 miliarde de lei şi de EBITDA (câştiguri înainte de dobândă, taxe, depreciere şi amortizare) de până la 19 miliarde de lei în industria auto din România, arată datele unei analize a Boston Consulting Group, analizate de publicția Bursa.
Potrivit sursei citate, după aproape două luni de inactivitate, marile companii din domeniul auto din România şi-au reluat activitatea, la fel şi în alte câteva ţări din Uniunea Europeană. Producţia din Asia îşi revine şi ea treptat, departe însă de valorile anterioare.
"Cererea şi vânzările au scăzut brusc: multe pieţe au înregistrat o reducere dramatică a vânzărilor de vehicule noi, chiar cu peste 80% la cele care au avut o expunere maximă. Explicaţia simplă este că încrederea consumatorilor şi performanţa economiei merg mână în mână, ambele fiind afectate pe termen scurt: din cauza incertitudinilor economice, majoritatea consumatorilor nu doresc să achiziţioneze un vehicul nou în acest moment. Pe fondul acestei incertitudini, cererea din industria auto este amânată.", transmit analiştii Boston Consulting Group.
Conform acestora, companiile din domeniul auto (producători de echipamente originale/OEM-uri, furnizori, dealeri) sunt mult mai bine poziţionate acum decât au fost în criza din 2008-2009, deoarece şi-au îmbunătăţit fluxul de numerar, au mărit capacitatea de utilizare, şi-au schimbat portofoliile de produse pentru a răspunde cererii cumpărătorilor şi au instituit o disciplină mai mare prin stimulente de vânzare cu amănuntul.
Dar, o scădere chiar şi de 20% a volumului vânzărilor (un rezultat în limita celor două scenarii considerate mai probabile) poate testa chiar şi cele mai solide companii.
"Dacă sunt luate în considerare două scenarii probabile, moderat şi sever, cu scăderi ale pieţei de 20% şi respectiv de 40%, aceste le vor forţa chiar şi pe cele mai bine poziţionate OEM-uri să ia măsuri decisive. La nivel global, OEM-urile răspund deja acestei crize prin: accesarea liniilor de credit, închiderea fabricilor, trimiterea angajaţilor în concediu, amânarea sau reducerea salariilor executive şi amânarea investiţiilor în programele viitoare", explică analiştii.
Popular Articles
- Most read
Publicitate