autostrada.jpgGuvernul vrea să scoată la licitaţie Metroul de Otopeni, sute de kilometri de autostradă şi de cale ferată în baza contractului naţional, aprobat în ianuarie. Prin schimbările aduse de noua Biblie a infrastructurii, constructorii nu mai pot propune niciun fel de amendamente la contracte iar studiile de fezabilitate devin facultative. Societatea civilă a criticat puternic CNAIR pentru că a scos la licitaţie proiecte precum Autostrada Sibiu - Piteşti şi Drumul Expres Craiova - Piteşti în baza unor studii de fezabilitate mai vechi. Noul tip de contract naţional aprobat prin Hotărârea de Guvern nr. 1 din 2018 înlocuieşte contractul de tip FIDIC aplicat până acum la marile lucrări de infrastructură. Antreprenorii care vor executa lucrări de infrastructură în baza noului contract naţional vor fi obligaţi să îl accepte în forma propusă de către stat şi nu vor putea propune niciun fel de amendamente, aşa cum procedau până acum, în cazul contractelor de tip FIDIC. O altă schimbare adusă de contractul naţional vizează modul de soluţionare a disputelor. Astfel, dacă prin FIDIC litigiile sunt soluţionate, de regulă, prin arbitraj internaţional la Paris, în cazul contractelor standard introduse prin HG nr. 1 din 2018 soluţionarea litigiilor se realizează prin intermediul Curţii de Arbitraj de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României (CCIR).

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.