- Friday, 08 December 2017
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 1404
Dacia Duster a devenit motorul de creştere al uzinei de la Mioveni şi principalul produs românesc ce pleacă la export, având un impact direct nu doar asupra businessului Grupului Renault, ci şi asupra exporturilor şi Produsului Intern Brut al României. Anul acesta, pentru prima dată în istoria uzinei Dacia de la Mioveni, Duster devine primul model din gama mărcii autohtone care va înregistra într-un singur an o producţie de peste 200.000 de unităţi cu o valoare de peste trei miliarde de euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA. Dacă se ia în calcul întreaga producţie dintre 2010 şi 2017, atunci cele peste 1,2 milioane de automobile Duster asamblate la Mioveni ar valora peste 18 miliarde de euro. Duster are o miză cu atât mai importantă cu cât 64% din producţia uzinei Dacia din România este reprezentată de acesta, faţă de numai 25% în 2010. Mai mult, pe fondul cererii mari, luna trecută aproape 80% din maşinile ieşite de pe banda de asamblare de la Mioveni erau SUV-uri. Creşterea cotei Duster din producţia uzinei a contribuit direct la creşterea cifrei de afaceri a Automobile Dacia, care anul trecut a urcat la 4,6 miliarde de euro, iar anul acesta ar putea creşte spre 4,9 mld. euro, dacă păstrează ritmul de creştere de 8,4% din primul semestru al acestui an, cu toate că per total producţia a scăzut cu 2,3% în primele 11 luni ale anului. Miza din acest an a Automobile Dacia o reprezintă în continuare Duster, atât cel din generaţia anterioară care se va vinde până spre finalul anului, cât şi intrarea în producţie a celei de-a doua generaţii, care a fost lansat comercial la finalul lunii noiembrie. În total uzina Dacia de la Mioveni a produs în primele 11 luni aproape 293.000 de maşini, în scădere uşoară de 2,4% faţă de perioada similară a anului trecut. Odată cu noua generaţie a SUV-ului Duster, Grupul Renault a ridicat miza şi a venit încă de la început cu versiunea Prestige, care până acum era oferită spre finalul ciclului de viaţă. François Mariotte, directorul de vânzări şi marketing pentru marca Dacia, este de părere că o treime din vânzările noului Duster la nivel european vor fi din versiunea de top Prestige.
Popular Articles
- Most read
Publicitate