- Wednesday, 08 January 2020
- Written by andreea vlad
- Hits: 607
Au trecut sărbătorile şi începe perioada reducerilor de iarna. Cei de la ANPC vă sfătuiesc să fiţi foarte atenţi la preţuri. Astfel, având în vedere că ne aflăm în plin sezon al reducerilor, ANPC vă recomandă să trataţi cu maximă atenţie toate ofertele promoţionale şi să verificaţi următoarele aspecte:
-Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat, fie prin menţiunile "preţ nou", "preţ vechi" lângă sumele corespunzătoare, fie prin menţionarea procentului de reducere a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat, indiferent de tipul de vânzare cu preţ redus (soldare, lichidare, promoţionale);
-Consumatorii trebuie să ştie că orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei ("soldare/soldări/solduri", "lichidare", "promoţii" etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia;
-În cazul în care oferta este deja în derulare, trebuie să fiţi informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai "în limita stocului disponibil";
-La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul "3 la preţ de 2", trebuie să verifice preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.
Totodată, ANPC sfătuiește consumatorii ca în momentul cumpărării să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat).
Popular Articles
- Most read
Publicitate