- Monday, 05 December 2016
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 1146
Corpul de Control al Primului-ministru a efectuat o acțiune de documentare cu privire la achizițiile de produse software realizate, în perioada 01.01.2011 – 31.07.2016, la nivelul ministerelor Guvernului României și unităților aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora. Acțiunea de documentare a constat în clarificarea următoarelor aspecte: situația la zi a contractelor privind achizițiile de produse software realizate de către aceste entități publice aflate în competența de control a Corpului de control al primului-ministru, stadiul execuției contractelor privind achizițiile de produse software, precum și identificarea eventualelor situații de nefuncționare, neutilizare, expirare a produselor și licențelor software achiziționate de entitățile publice sus-menționate.
Pentru realizarea acestei analize, Corpul de Control al Primului-ministru a solicitat informații cu privire la achizițiile de produse software de la următoarele ministere: Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice; Ministerul Economiei, Comerțului și Relațiilor cu Mediul de Afaceri; Ministerul Afacerilor Externe; Ministerul Afacerilor Interne; Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale; Ministerul Apărării Naționale; Ministerul Culturii; Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice; Ministerul Energiei; Ministerul Finanțelor Publice; Ministerul Fondurilor Europene; Ministerul Justiției; Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor; Ministerul Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice; Ministerul Comunicațiilor și pentru Societatea Informațională; Ministerul Sănătății; Ministerul Tineretului și Sportului; Ministerul Transporturilor; Ministerul pentru Consultare Publică și Dialog Civic și Departamentul pentru Relația cu Parlamentul și al unităților aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora.
Din analiza acestor informații a rezultat că un număr de 19 entități publice au achiziționat produse și licențe software și au încheiat peste 10.000 de contracte/comenzi, în valoare totală de 3.733.043.559,97 RON, cu TVA, pentru care a fost plătită suma totală de 3.131.204.615,99 RON, cu TVA.
De asemenea, legat de stadiul executării contractelor privind achizițiile de produse software, s-a constatat că au fost finalizate aproape în totalitate, produsele software achiziționate fiind instalate/utilizate în incinta entităților, însă, au fost identificate și anumite situații de nefuncționare/neutilizare a acestora de către entitățile publice. Astfel, un număr de 9 entități publice împreună cu unitățile aflate în subordinea/coordonarea/sub autoritatea acestora au plătit suma de 110.290.733,41 RON pentru produse/licențe software instalate, dar neutilizate, neimplementate sau identificate cu dificultăți în exploatare sau cu defecțiuni, din diverse cauze.
Având în vedere aspectele constatate, Corpul de Control al Primului-ministru propune aprofundarea acțiunii de documentare, în următoarele 12 luni, prin intermediul unor acțiuni de verificare punctuale efectuate de către structurile abilitate din cadrul ministerelor de resort (corp de control al ministrului, direcții de control etc) la nivelul tuturor entităților care au făcut obiectul acțiunii de documentare, cu informarea Corpului de control al primului-ministru.
Totodată, Corpul de Control al Primului-ministru a recomandat înființarea unei structuri specializate de control și management la nivel central, precum și la nivelul fiecărui minister, cu atribuții în monitorizarea achizițiilor, respectiv în implementarea și utilizarea produselor software de către toate structurile administrației publice.
Popular Articles
- Most read
Publicitate