- Friday, 07 March 2025
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 275
Ministerul Mediului a publicat pe site-ul propriu, un proiect de finanțare pentru Rabla 2025 care menține, neașteptat, aceleași subvenții ca în 2024, dar elimină dieselurile.
Pe site-ul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor a fost publicat, fără mare tam-tam, proiectul ghidului de finanțare al programului Rabla 2025. Surprinzător, acest document susține foarte puține dintre afirmațiile recente ale Ministrului Mircea Fechet și chiar mai puțin din solicitările industriei auto locale.
Cert este că, în proiectul Referatului de aprobare a „Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi”, ca și în proiectul Ghidului de finanțare pentru acest program, ambele publicate pe site-ul Ministerului Mediului se menționează că „programul are caracter multianual, se aplică la nivel naţional și se desfăşoară în perioada 2025-2030. Finanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru mediu constituite în temeiul O.U.G. nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu”.
Apoi, aceleași documente menționează clar că sumele aferente ecotichetului Rabla 2025 sunt de „7.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete; 10.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă) sau hibrid; 13.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice; 25.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen”. Adică exact valorile existente și în 2024.
Popular Articles
- Most read
Publicitate