calorifer-maini-se-incalzesc.jpegPrimăria orașului Mioveni, prin Direcția de Asistență Socială, informează că, începând cu data de 28 octombrie 2024, demarează acțiunea de preluare a cererilor – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței și a suplimentului pentru energie, în vederea aplicării prevederilor Legii nr. 226 din 16 septembrie 2021 privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil de energie și a Normelor Metodologice de Aplicare a acesteia, aprobate prin H.G. nr. 1154/2022, pentru sezonul rece 1 noiembrie 2024 – 31 martie 2025. Ajutorul pentru încălzirea locuinței se acordă consumatorilor vulnerabili de energie termică în sistem centralizat, energie electrică, gaze naturale, combustibili solizi și/sau petrolieri pentru sezonul rece 1 noiembrie 2024 – 31 martie 2025. Acesta se acordă numai pentru un singur sistem de încălzire, acesta fiind cel principal utilizat. Suplimentul pentru energie se acordă lunar, pe tot parcursul anului, inclusiv în perioada sezonului rece, în sumă fixă, în funcție de sursele de furnizare a energiei utilizate,. În situația în care singura sursă de energie utilizată este energia electrică, cuantumul suplimentului este de 70 lei/lună. Categorii de beneficiari: Pot beneficia de acest drept familiile care realizează venituri lunare nete pe membru de familie de până la 1.386 lei, respectiv persoanele singure care realizează venituri nete lunare de până la 2.053 lei și care nu dețin bunurile cuprinse în Lista bunurilor din Anexa nr. 4 la normele metodologice aprobate prin H.G. nr. 1154/2022. Pentru a beneficia de ajutorul pentru încălzirea locuinței pe toată perioada sezonului rece, noiembrie 2024 – martie 2025, solicitările trebuie depuse până pe data de 20.11.2024. Acte necesare: Cerere – declarație pe propria răspundere pentru acordarea ajutorului pentru încălzirea locuinței – formular tip(acestea se completeazăla momentul depunerii dosarului); Componența familiei și veniturile realizate se dovedesc cu următoarele acte: Actul de identitate, în termen de valabilitate, al membrilor de familie cu domiciliul sau reședința la adresa pentru care se solicită ajutorul (carte de identitate/buletin de identitate/pașaport/carte de identitate provizorie, certificat de naștere pentru copiii minori sub 14 ani); Pentru cetățenii străini sau apatrizi: permis de ședere temporară sau permanentă, document de identitate, permis de ședere pe termen lung; Pentru cetățenii UE sau din Confederația Elvețiană: certificat de înregistrare, carte de rezidență (domiciliul sau reședința trebuie să corespundă cu locul de consum); Hotărârea judecătorească de divorț sau certificat de deces, după caz. Acte privind veniturile nete lunare realizate de familie/persoană singură în luna anterioară depunerii cererii: Adeverință privind venitul net (inclusiv valoarea bonurilor de masă, prime, ore suplimentare etc.); Cupon de pensie (orice tip de pensie) luna august; Cupon de indemnizație de handicap din luna anterioară depunerii cererii; Cupon de indemnizație de șomaj din luna anterioară depunerii cererii sau adeverință A.J.O.F.M.; Cupon de indemnizație pentru creșterea copilului din luna anterioară depunerii cererii (decizie, extras de cont din care să rezulte explicit valoarea indemnizației pentru luna anterioară depunerii cererii); Cupoane alocații pentru minorii dați în plasament familial sau încredințați spre creștere și educare; Acte doveditoare ale veniturilor din închirieri, dobânzi, dividende sau părți sociale; Persoanele care nu realizează venituri vor depune o declarație în acest sens. Dovedirea calității de proprietar sau chiriaș se face prin unul din următoarele documente, după caz: Contractul de vânzare-cumpărare a unui imobil tip locuință; Contractul de donație a unui imobil tip locuință; Contractul de vânzare-cumpărare sau de donație a unui imobil tip locuință cu clauza de abitație, uz sau uzufruct viager; Contractul de schimb de locuințe; Contractul (convenția) de partaj voluntar; Contractul de întreținere sau contractul de rentă viageră; Contractul de închiriere (locațiune) care are ca obiect un imobil tip locuință, din fondul locativ de stat; Contractul de comodat (împrumutul de folosință) a unui imobil cu destinația de locuință; Certificatul de moștenitor; Hotărârile judecătorești definitive și irevocabile privind constatarea dreptului de proprietate, retrocedarea sau partajul unui imobil tip locuință; Autorizația de construcție ori contractul de construire a unui imobil tip locuință, însoțit de procesul-verbal de predare-primire a locuinței sau de recepție preliminară. Ultimele facturi complete de gaze naturale/energie electrică care să conțină în mod obligatoriu COD CLIENT și COD LOC CONSUM (pentru persoanele care solicită ajutor de încălzire cu gaze sau energie electrică/persoanele care solicită suplimentul pentru energie). În cazul copilului minor care locuiește cu bunicii, dacă părinții domiciliază la alte adrese și nu contribuie la întreținerea minorului, copilul poate fi asimilat familiei bunicilor doar în condițiile în care este stabilită măsura plasamentului sau a tutelei. În caz contrar, copilul este în întreținerea părinților naturali. Obligații ale titularilor ajutoarelor: Titularii ajutoarelor pentru încălzire și ai suplimentului pentru energie sunt obligați să comunice orice modificare intervenită în situația locativă, componența familiei și veniturile acesteia, în termen de 5 zile de la data modificării. Comunicarea se face prin depunerea unei noi Cereri – declarație pe propria răspundere, însoțită de documentele doveditoare care justifică modificarea. Declararea unui număr mai mare de membri de familie, a unor venituri mai mici decât cele reale, precum și nedeclararea bunurilor deținute, în scopul de a obține foloase materiale necuvenite, constituie infracțiune de fals, uz de fals sau înșelăciune, și se pedepsește conform Codului Penal. Activitatea de înregistrare a formularelor de cerere – declarație pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului de încălzire a locuinței aferent sezonului rece 2024-2025, precum și pentru acordarea suplimentelor pentru energie, se va desfășura la 🏠sediul din blocul V2B (lângă Poliția Locală), după următorul program: Luni și Miercuri: 12:00 - 15:30; Marți și Joi: 12:00 - 16:30. Pentru a descărca formularul de cerere, accesați site-ul Primăriei Mioveni (www.emioveni.ro) sau vizitați sediul Direcției de Asistență Socială Mioveni, situat lângă Poliția Locală, pentru informații suplimentare.

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.