tunelul1.jpgPorr Construct a postat imagini noi din primul tunel veritabil de autostradă din România, unde au fost excavați până în prezent 500 de metri, potrivit pasionaților de infrastructură. Compania cu acționariat austriac estimează că străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor.

„Veștile bune circulă repede și des, așa că transmitem, în exclusivitate, o știre nouă de la Tigveni. PORRienii noștri au înregistrat un #PORRgres semnificativ, echipa de la tunel finalizând, cu succes, excavarea a ½ kilometri din tunelul ce străbate autostrada Sibiu – Pitești, lot 4”, se arată într-o postare pe pagina de LinkedIn a Porr România.

Comentând pe marginea informațiilor, pasionații de infrastructură au detaliat stadiul lucrărilor la tunel (foto jos) pe forumul PeUndeMerg.ro al Asociației Pro Infrastructură.

 

Potrivit acestora, au fost excavați 500 metri pe ambele galerii și au mai rămas de excavat 2.200 metri.

Tunelul va avea o lungime totală de 1,35 km (2,7 km pe ambele galerii) și reprezintă o lucrare de anvergură în infrastructura rutieră existentă, realizată de PORR România în colaborare cu divizii de specialitate din cadrul grupului.

La final de ianuarie, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 20,5%.

Potrivit calendarului lucrărilor prezentat de constructor, în februarie 2024 va fi finalizată instalarea liniei de execuție prefabricate, cu planificarea producției primei grinzi.

„În total sunt necesare 680 de astfel de grinzi. Pentru ca lucrurile să se miște eficient, 600 dintre acestea vor fi produse etapizat direct pe șantier”, au explicat reprezentanții Porr.

Mai departe, în aprilie 2024 urmează relocarea DN73 C, iar în iulie 2024 – relocarea utilităților din zonă.

Porr mai estimează că în iarna lui 2025 vor fi finalizate cele 12 structuri necesare.

„Din estimările noastre, străpungerea totală va fi completă în primăvara anului viitor”, au mai transmis pe pagina proprie de LinkedIn cei de la Porr.

În octombrie 2023, constructorul austriac Porr a organizat o ceremonie pentru marcarea startului oficial al lucrărilor la Tunelul Momaia de la pe secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș, primul tunel veritabil de autostradă din România.

Una din galeriile primului tunel din autostrada transcarpatică a fost denumită „Daniela”, iar cealaltă „Alina”, după numele unor angajate din România.

Secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș are o lungime de aproape 10 km, iar pe această secțiune vor fi realizate 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje și viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cuprinde și construcția unui nod rutier la Țigveni, unde va face conexiunea cu Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu – Pitești.

Contractul pentru proiectarea și execuția acestei secțiuni a fost semnat în noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,6 miliarde de lei fără TVA și o durată de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare și 44 luni perioada de execuție a lucrărilor. Astfel, conform contractului, lucrările trebuie finalizate în 2027.

Autostrada Sibiu – Pitești, secțiunea 4 Tigveni – Curtea de Argeș

Antreprenor: PORR Construct SRL;

Lungime: 9,86 km.;

Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție);

Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA;

Sursă de finanțare: Programul Transport (PT);

Stadiu actual: 20,5%;

Termen deschidere: 2027.

CONTACT

Despre Noi

Pe site-ul financiarpress.ro veti gasi stiri de ultima ora din domenii de interes public. In fiecare zi va aducem cele mai importante stiri din judetul Arges si nu numai. Va oferim exclusivitati si informatii de cea mai buna calitate si va vom tine la curent cu ceea ce se intampla in domeniul financiar si economic, atat pe plan local cat si national. Lucruri care vor avea impact asupra vietii dumneavoastra vor fi prezentate in mod impartial pentru a intelege si a fi informati asupra masurilor care se iau de catre decidentii politici si veti afla primii evenimentele de interes.