- Friday, 07 April 2023
- Written by FINANCIARPRESS.RO
- Hits: 568
Inspectoratul de Stat în Construcții va înființa și gestiona Registrul Electronic Național al Disciplinei în Autorizarea Construcțiilor, conform unei inițiative a actualei coaliții de guvernământ. Autoritățile administrației publice vor avea obligația completării și utilizării registrului pentru emiterea și pentru prelungirea valabilității certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire, precum și completarea datelor despre recepția la terminarea lucrărilor. ”Acest Registru va cuprinde informații legate de certificatele de urbanism, autorizațiile de construire și recepția la terminarea lucrărilor, precum și informații cu privire la rezistența mecanică și stabilitatea unei clădiri, securitatea la incendiu și igienă, sănătate și mediu înconjurător. Acestea sunt unele din informațiile esențiale Ia care cetățenii ar trebui să aibă acces atunci când se informează cu privire la o clădire”, arată inițiatorii.
Conform proiectului, Registrul Electronic Național al Disciplinei în Autorizarea Construcțiilor cuprinde informații legate de certificatele de urbanism, autorizațiile de construire și recepția la terminarea lucrărilor, precum și, după caz, informații depsre:
a) rezistență mecanică și stabilitate;
b) securitate la incendiu;
c) igienă, sănătate și mediu înconjurător;
d) siguranță și accesibilitate în exploatare;
e) protecție împotriva zgomotului;
f) economie de energie și izolare termică;
g) utilizare sustenabilă a resurselor naturale. ”În vederea asigurării disciplinei în construcții pentru emiterea și pentru prelungirea valabilității, în condițiile legii, a certificatelor de urbanism și autorizațiilor de construire, precum și despre recepția la terminarea lucrărilor, autoritățile administrației publice competente au obligația completării și utilizării Registrul Electronic Național al Disciplinei în Autorizarea Construcțiilor”, prevede totodată proiectul.
Popular Articles
- Most read
Publicitate